Mann grublar - mørk bakgrunn

Svindel – slik unngår du å bli lurt

Svindel er dessverre eit aukande problem, og det kan ramme alle typar bedrifter. Her er tipsa våre til å unngå å bli lurt.


Vern bedrifta med gode rutinar og bevisst kultur

Dei kriminelle blir stadig meir sofistikerte, og leitar heile tida etter svakheiter dei kan utnytte. Med desse grepa er bedrifta di tryggare mot angrep.

  • Styrk passordsikkerheita. Sørg for at de ikkje bruker same passord fleire stader, at passorda er vanskelege å gjette, og at de aktiverer tofaktor- eller multifaktorautentisering.
  • Sikre domene gjennom overvaking og automatiske fornyingar. Då sikrar du at ingen andre får tilgang til dei.
  • Innfør dobbelt godkjenning av betalingar, spesielt ved store transaksjonar.
  • Sjekk transaksjonane opp mot rekneskapen. Ved å avstemme kontoen ser du om ein faktura har kome dobbelt opp.
  • Køyr opplæring og kurs om sikkerheit, og skap ein god tryggingskultur ved å fremme tillit og openheit. 
  • Implementer rutinar for automatiserte tryggingsoppdateringar og for å sikre at programvara de bruker er oppdatert.
  • Bruk sikre kanalar for å oppdatere betalingsinformasjon.

 


Nokre bedrifter er meir utsett enn andre

Alle kan rammast av svindel, men det er nokre gjengangarar. Fell bedrifta di under ein av desse kategoriane bør du vere ekstra årvåken.



Dårleg magekjensle? Gjer dette før du betaler:

  • Ved store betalingar eller ved betaling til nye leverandørar, be om bankstadfesting frå motparten. 
  • Har motparten endra kontonummer, e-postadresse eller domene? Ta ein ekstra sjekk!
  • Diskuterer du og motparten eit betalingsoppdrag du er i tvil om? Skift kanal! Ta kontakt på telefon eller SMS i staden for å svare i e-posttråden. 
  • Vêr skeptisk til fakturaer som kjem frå ei gratis e-postteneste, som gmail, hotmail og liknande.
  • Har du mottatt to fakturaer for det same beløpet kort tid etter kvarandre? Sjekk kva som skil dei to fakturaene.
  • Eksisterer faktisk bedrifta du betaler til? Undersøk bedrifta eller mottakar ved å til dømes søke opp firmaet på sider som proff.no eller føretaksregisteret i landet.
Grøn hake.
{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn ei gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Vel minst eit av alternativa", "DROPDOWN_ERROR": "Gjer eit val i nedtrekkslista.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Vel eit alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fyllast ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn eit gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn eit gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn eit gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn eit gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis meir informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgjevar", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgåve som ventar på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgåver som ventar på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Relevant for deg", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikkje no", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "ei", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din førespurnad", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 teikn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tal.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Vel land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis resultat frå", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du kome rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gong?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, hugs banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikkje no", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal sleppe å velje bank kvar gong, bruker vi funksjonelle informasjonskapslar som lagrar korleis du bruker nettsidene og kva innstillingar du har gjort." }