Regningen kommer opp i forfallsregisteret minst syv dager før den blir trukket fra konto.
Du kan endre hvilken konto beløpet skal trekkes fra, forfallsdato og beløp.
Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.
Du får en kort tekst på kontoutskriften om hva regningen gjelder, men du får ingen fakturadetaljer.
eFaktura
Kom raskt i gang med eFaktura ved å velge "Ja takk til alle". Da får du de fleste regninger automatisk på eFaktura.
Du får varsel i mobilbank, nettbank og på e-post når det kommer ny eFaktura. Ønsker du varsel på sms kan du bestille dette i nettbanken.
Du godkjenner regningen og mottakeren med BankID før den blir betalt. Huk av for "Godkjenn denne mottakeren for senere betaling", så slipper du å bruke BankID neste gang.
Du kan endre hvilken konto eFakturaen skal betales fra, forfallsdato og beløp.
I mobilbank og nettbank kan du se fullstendig faktura med alle detaljer.
Si "Ja takk til alle"!
Velger du "Ja takk til alle" gir du bedrifter mulighet til å sende deg eFaktura allerede fra første regning.
Hva lurer andre på?
Endre AvtaleGiro: Du kan endre trekkonto eller månedlig beløpsgrense for den enkelte AvtaleGiro i mobilbank eller nettbank. Dette gjøres under Betaling – AvtaleGiro.
Forfallsdato på AvtaleGiroen er noe du avtaler med betalingsmottakeren. Ta derfor kontakt med den du betaler til for å endre den faste betalingsdatoen. Hvis du bare vil endre på en enkelt betaling kan du gjøre det under Forfall.
Slette AvtaleGiro: Du kan slette en AvtaleGiro-avtale i mobilbank eller nettbank. Dette gjøres under Betaling – AvtaleGiro.
Hvis det er en enkelt regning som ikke skal betales kan du stoppe denne under Forfall. Når den er stoppet vil den etter en stund slettes av seg selv.
1. Når du betaler en regning til noen som tilbyr AvtaleGiro, får du automatisk spørsmål om du ønsker AvtaleGiro. Svar ja.
2. Trykk på knappen under for å opprette AvtaleGiro. Alt du trenger er kontonummer og KID til mottaker.
NB: Når du lager en ny AvtaleGiro kan det ta inntil 4-6 uker før denne er aktiv. I denne perioden kan du derfor oppleve å få regning i posten. Denne må du betale på vanlig måte. Så fort AvtaleGiroen er aktiv vil betalingsmottaker slutte å sende deg regninger på papir.
Når du betaler en regning til noen som tilbyr eFaktura, får du spørsmål om du ønsker eFaktura. Svar ja, og neste regning fra denne bedriften vil komme som eFaktura.
Du kan også opprette ny avtale om eFaktura under Betaling – eFaktura. Alt du trenger er navnet på bedriften du skal betale til og eFaktura-referansen din. Denne referansen finner du som regel på regningen du har fått i posten.
PS! Har du hørt om «Ja takk til alle»? Velger du «Ja takk til alle» gir du bedrifter mulighet til å sende deg eFaktura allerede fra første regning.
Etter at du har godkjent en eFakturabetaling kan du endre eller slette den i forfallsregisteret fram til forfallsdato.
Hvis du ikke vil motta eFaktura fra denne bedriften lenger kan du slette hele avtalen under eFaktura i nettbank og mobilbank.
Nei, du må godkjenne dem før de blir betalt.
Den vanligste grunnen til at betalingen ikke har gått gjennom er fordi den månedlige beløpsgrensen på avtalen er for lav. Denne grensen er noe du velger selv når du lager ny AvtaleGiro-avtale i mobilbank eller nettbank. Du kan endre grensen når du vil under Betaling – AvtaleGiro.
Når du har justert opp beløpsgrensen kan du starte den stoppede betalingen igjen under Forfall.
Med "Ja takk til alle" forteller du de du betaler til at du ønsker eFaktura fremfor regning i posten. Bedrifter du betaler regninger til får dermed mulighet til å sende deg eFaktura allerede fra første regning.
Det er fordi alle bankene henter informasjon fra et felles avtaleregister. Når regningen er betalt, finner du informasjon om betalingen i den nettbanken du har betalt den i.
Hvis du har AvtaleGiro i en annen bank må du opprette disse på nytt i mobilbanken eller nettbanken hos oss. Slik går du fram:
1. Logg inn i nettbanken hos din tidligere bank, finn fram AvtaleGiroene du har der, og noter deg mottakers kontonummer og KID-nummer.
- Klikk på knappen Ny AvtaleGiro.
- Legg inn mottakers kontonummer og KID-nummer som du noterte deg i steg 1.
- Klikk på Opprett AvtaleGiro.
PS: Vær oppmerksom på at flytting av AvtaleGiro kan ta 4-6 uker. Hvis du får en papirfaktura i posten i denne perioden må du betale den. De gamle AvtaleGiroene blir automatisk avsluttet i din gamle bank.
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}