Sammen forebygger vi hvitvasking

I disse dager vil flere kunder bli kontaktet via SMS og brev i nettbank/mobilbank. Norske myndigheter har nemlig bedt alle norske banker om å sørge for at all kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Det krever litt arbeid fra deg som kunde. La oss kalle det en felles dugnad på å avdekke og forhindre svindelforsøk: Med oppdatert informasjon er du nemlig bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Hva betyr det for deg?

Det betyr at du må hjelpe oss med en viktig ting; nemlig å vise at du er du. For at du skal kunne fortsette å bruke banken som før, må du komme innom et av våre kontorer og vise gyldig pass. Ditt nærmeste kontor og åpningstider finner du på www.rhbank.no.  

Skulle du ikke ha anledning til å komme innom et av våre kontorer, kan du besøke andre SpareBank 1 kontorer i Norge for å få utført skanning av passet ditt. 

 

Utskrift av skanningen sendes til:

SpareBank 1 Ringerike Hadeland, Postboks
518 Sentrum, 3504 Hønefoss.

 

Sjekk gjerne meldingsboksen i nettbank eller mobilbank, du finner brevet under fanen "Meldinger" og "Dokumenter" (som vist under).

Har du noen spørsmål om dette? Ring oss gjerne på tlf 91502130.

PS: Har du levert kopi av passet ditt i løpet av de siste 4 årene gjelder ikke denne meldingen.