• 1. Avbestilling av reise, hotell og andre reservasjoner

    Kontakt flyselskapet, hotellet, reisebyrået eller der du har gjort reservasjonen, og avbestill.

    Ta vare på bekreftelse for eventuelle avbestillingsgebyr du må betale.

    2. Be om legeerklæring og annen dokumentasjon

    Skyldes avbestillingen egen sykdom, skaff en legeerklæring som bekrefter dette.

    Hvis det skyldes annen sykdom i familien, barn eller eneste reisefølge, få en bekreftelse på dette.

    Hvis avbestillingen skyldes andre årsaker enn sykdom, som for eksempel branntilløp, ulykker og skader, ta vare på alt som forklarer hvorfor reisen måtte avbestilles.

    3. Kontakt oss

    Ring oss på  (+47 915) 02300 for erstatning. Vi utbetaler vanligvis erstatningen raskt til din konto. 

    Greit å tenke på

    Husk å avbestille reisen så fort du vet at du ikke kan reise. Sjekk om reiseselskapet dekker noe ved avbestilling.

    Mange aktører forsøker å selge deg ekstra avbestillingsforsikring når du kjøper en reise – husk at du alltid er dekket gjennom reiseforsikringen hos oss.