Husk at du kan kontakte oss på chatten nederst til høyre hvis du lurer på noe. Du kan også se om du finner svaret blant våre ofte stilte spørsmål.
Slik kommer du i gang med nettbank bedrift
Nyttige verktøy for en effektiv hverdag.
Sjekk mulighetene i nettbanken
Betalingsoversikt
Få god oversikt over alle betalinger inn og ut av kontoene.
Brukere og rettigheter
Som administrator kan du enkelt legge til nye brukere og styre hvilke tilganger de skal ha.
Effektiv regnskapsføring
Koble nettbanken og regnskapsprogram sammen for en enklere hverdag.
Med likviditetsplanleggeren ser du hvordan økonomien har utviklet seg over tid og får en prognose for tiden fremover.
Logg inn i nettbanken og se bedriftens lånedokumenter, årsoppgaver og andre dokumenter.
Last ned vår gratis mobilapp slik at du alltid har banken med deg i lomma.
Andre ting du kan fikse selv i nettbanken
- Søke om avdragsfrihet eller terminutsettelse på lån
- Se historikk på avdrag og renter
- Spare i fond
- Søke om lån og finansiering
- Bestille bedriftskort
- Bestille flere kontoer
Hva lurer andre på?
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Problemer med engangskode på mobil?
Engangskode på mobil virker ikke
Får du feilmelding?
Feilmeldinger som starter med BID
Hvorfor feiler innlogging med BankID?
Problemer med BankID på mobil?
Ingenting kommer opp på telefonen
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da vil ikke BankID på mobil fungere lenger. BankID på mobil fases nå ut, og engangskode-appen overtar som løsning for å logge inn. Etter 1. september 2022 kan du derfor ikke bestille BankID på mobil. Les mer og last ned engangskode-appen.
Feil med kodebrikke?
Bestill ny kodebrikke
Oppdater nettleseren
Det kan være nettleseren som ikke er oppdatert til siste versjon. Slik oppdaterer du den:
Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
Gå til Administrasjon > Brukere. Her kan du legge til brukere og redigere rettigheter og tilganger til alle brukere.
Bedriftskonto
Kontakt den i bedriften som er administrator i nettbank bedrift og be om å bli lagt til som bruker. Administratoren bestemmer da hvilke kontoer du skal ha tilgang til og hvilke rettigheter du skal ha.
Lag og forening
Det samme gjelder hvis du er ny i styret i et lag eller en forening og skal ha tilgang til konto. Kontakt den som er administrator i nettbank bedrift og be om å bli lagt til med nødvendige rettigheter.
Skal du legge til ny administrator i nettbank bedrift, gjør du det via knappen under. Når bestillingen er sendt inn, må avtalen signeres elektronisk i henhold til bedriftens signeringsregler. Så snart avtalen er signert er ny administrator klar til bruk.
Bare administratorer kan endre på tilganger i nettbanken. Det gjør du under menypunktet "Admin" i nettbank bedrift. Der kan du også slette en eksisterende administrator.
Dette finner du enkelt i nettbank bedrift under oversikt og bilag. Finner du ikke det du leter etter, ta kontakt på chat.