Dobbel godkjenning av betalinger i nettbanken, bidrar til å skape trygghet. Ved dobbel godkjenning må to personer i organisasjonen godkjenne betalingen, før fakturaen blir betalt.
Er dere en klubb som tilhører Norges idrettsforbud, har de satt som krav at betalinger fra en NIF-klubb skal ha dobbel godkjenning.
Administrator i nettbanken kan aktivere dobbel godkjenning, klikk på Meny, Kontoinnstillinger, Innstillinger og Endre godkjenning.
Skal du legge til eller endre brukere i nettbanken?
Den som er administrator kan styre hvem som skal ha tilgang til nettbanken for lag og foreninger. Hvis det er endringer i styret eller ledelsen som betyr at dere må bytte administrator, må dere både bestille endringen i nettbanken og melde inn endringen inn til Brønnøysundregisterne.
Fører du regnskap for et lag eller en forening, kan du få en enklere hverdag med bank og regnskap på samme sted. Du får et enkelt regnskasprogram og hjelp av våre regnskapsførerere om du trenger det.
Dobbel godkjenning av betalinger i nettbanken bidrar til å skape trygghet. Ved dobbel godkjenning må to personer i organisasjonen godkjenne betalingen, før fakturaen blir betalt.
Er dere en klubb som tilhører Norges idrettsforbud, har de satt som krav at betalinger fra en NIF-klubb skal ha dobbel godkjenning.
Administrator i nettbanken kan aktivere dobbel godkjenning, klikk på Meny, Kontoinnstillinger, Innstillinger og Endre godkjenning.
For å logge inn i nettbank bedrift må du klikke logg inn på bedrift sidene, hit kommer du ved å klikke Bedrift oppe til venstre. Har du klikket logg inn på privat sidene, kan du klikke Gå til nettbank bedrift.
Dette valget blir husket slik at du slipper å velge nettbank bedrift neste gang.
Merk: BankID på mobil fases nå ut, og engangskode-appen overtar som løsning for å logge inn. Etter 1. september 2022 kan du derfor ikke bestille BankID på mobil. Les mer og last ned engangskode-appen.
Du finner betalingen under Betale og Forfall. Trykk på betalingen det gjelder, og velg Opphev godkjenning, endre forfallsdato ved å velge Endre betalingen. Du finner den også igjen under betale og godkjenn.
Dersom du godkjenner betalingene dine i eget regnskapsprogram, får du ikke endret forfallsdato i nettbanken. Da må du stoppe betalingen og sende inn ny betaling fra regnskapsprogrammet med riktig forfallsdato.
Du kan endre passordet ditt når du skal logge inn i nettbanken.
Velg BankID for å logge inn, og skriv inn fødselsnummeret ditt.
Klikk på Meny øverst til høyre i vinduet og velg Endre passord.
Følg veiledningen for å endre passordet og lag et sikkert passord.
Det nye passordet må være minst 8 tegn og inneholde både bokstaver og tall, eller en kombinasjon av små og store bokstaver. Bruk spesialtegn, for eksempel $ eller #, for å gjøre det ekstra sikkert. Vi sjekker passordet ditt mot en liste av ofte brukte passord som ikke er sikre nok, inkludert fødselsdatoen din.
Husk at ditt BankID-passord er personlig. Du skal ikke dele det med andre. Du bør endre passordet ditt hvis du tror at noen andre har fått vite det. Har du glemt passordet ditt, må du ta kontakt med oss.
Vi anbefaler å bruke engangskode-appen til å logge inn. Den er superrask og enkel!
Når du velger engangskode-appen for å logge inn, taster du bare inn fødselsnummeret ditt. Da får du automatisk opp et varsel på mobilen, som du enkelt godkjenner med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å måtte huske passord!
Godkjente innenlandsbetalinger overføres mandag til fredag klokken 00.05, 08.45, 10.00, 11.30, 14.00 og 15.00*.
Betalinger som er godkjent i helgen, overføres natt til mandag klokken 00.05.
Betalinger som er godkjent før klokken 14.00 er disponibel på mottakers konto samme dag, uavhengig av bank. Overføringer mellom egne kontoer i egen bank gjøres med det samme.
Utenlandsbetalinger må godkjennes før klokken 14.00 for å bli behandlet samme dag.
Her får du alt du trenger for å holde orden på regnskapet i bedriften – du velger selv hvor mye du trenger hjelp til. Vi kan også bidra med relevant rådgivning for din bedrift.
Mobilbank bedrift
Mobilbank bedrift gir deg tilgang til banken uansett hvor du er, når det måtte passe deg.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}