Du kan legge til tjenester som eFaktura, aksje- og fondshandel og inkasso.
Økonomi og regnskap
Lett å hente ut bilag, detaljerte transaksjonslister og kontoutskrifter
Full historikk bevares selv om nye personer legges til eller tas bort
Egen modul for likviditet for ulike perioder
Tilpasset bruk av regnskapsfører og integrasjon med regnskapssystem
Lønn og betaling
Betaling og overføring i inn- og utland.
Sende og motta eFaktura i EHF-format.
Utbetaling av lønn ut fra faste lønnslister.
Lønnslistene kan lages i nettbanken eller i regnskapssystemet.
Oversikt over alle lønnsutbetalinger.
Sikker bruk
Vi overvåker nettbanken dag og natt. Det er likevel viktig at du passer på sikkerheten på din datamaskin.
Hold programmene dine oppdatert.
Ha antivirusprogram installert.
Ikke oppgi personlige opplysninger på e-post - vi vil aldri be deg om det.
Logg ut med "Logg ut"-knappen i nettbanken.
Nettbanken snakker med regnskapsprogrammet
Når nettbanken og regnskapsprogrammet snakker sammen, kan alle inn- og utbetalinger gjøres enkeltvis eller overføres på en fil fra regnskapsprogrammet. Du kan også sende betalingsfiler som Paymul, Telepay og ISO20022XML mellom systemene, eller via en SFTP-løsning.
Vi hjelper deg gjerne med å få til at nettbanken og ditt regnskapsprogram snakker godt sammen.
Godkjente innenlandsbetalinger overføres mandag til fredag klokken 00.05, 08.45, 10.00, 11.30, 14.00 og 15.00*.
Betalinger som er godkjent i helgen, overføres natt til mandag klokken 00.05.
Betalinger som er godkjent før klokken 14.00 er disponibel på mottakers konto samme dag, uavhengig av bank. Overføringer mellom egne kontoer i egen bank gjøres med det samme.
Utenlandsbetalinger må godkjennes før klokken 14.00 for å bli behandlet samme dag.
* Ikke garantert oppgjør kl. 15.
Du kan logge inn i nettbank bedrift ved å klikke på linken "Bedriftskunde? Logg inn her" som ligger over innloggingsfeltet. Dette valget blir husket slik at du slipper å velge nettbank bedrift neste gang.
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da kan det hende at mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestille BankID på mobil på nytt.
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Firefox - last ned
Google Chrome - last ned
Opera - last ned
Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - Last ned
Tips:
Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
Du kan endre ditt passord underveis i innloggingsprosessen i nettbanken. Etter at du har tastet inn fødselsnummer, velg "BankID" øverst til venstre i vinduet, klikk "Meny" og deretter "Endre passord". Gå videre for å bekrefte ditt nåværende passord med din BankID. Du vil deretter kunne endre passord.
Ditt passord må være minst 8 tegn og inneholde både bokstaver og tall, eller en kombinasjon av små og store bokstaver. For ytterligere forsterkning av passordet bør du også bruke spesialtegn (f.eks. $ eller #). Vi sjekker passordet mot en liste av mye brukte passord som ikke er sikre nok, inkludert fødselsdatoen din. Du bør endre passordet ditt hvis du tror at noen andre har fått vite det.
Husk at ditt BankID-passord er personlig og skal ikke oppgis til andre. Har du glemt ditt passord, må du ta kontakt med oss.
Med elektronisk fakturatjeneste kan du enkelt sende elektroniske fakturaer (efaktura) til privatpersoner og bedrifter.
AvtaleGiro
Med AvtaleGiro sørger vi for at dine kunders regninger betales direkte fra konto til deg på forfallsdato.
Faktura med KID (OCR)
Med en OCR-avtale bokføres alle innbetalingene med KID automatisk. Bedriften din sparer tid og penger.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}