Innlogging til nettbanken finner du øverst til høyre.
Flere banker og liten oversikt?
Ikke noe problem! Nå kan du enkelt legge til og betale med kontoer fra andre banker i mobil- og nettbank. På denne måten slipper du å logge inn flere steder for å få full oversikt.
2. Velg "Legg til konto eller kort" og "Legg til konto fra annen bank".
3. Deretter velger du bank, og hvilken konto du vil se.
Foreløpig er ikke alle norske banker klare med denne løsningen. Når du legger til en konto vil du se en liste over hvilke banker som er klare.
Oversikt over alle kontoer og tjenester
Med nettbanken fra SpareBank 1 har du alltid oversikten der du er. Du får full oversikt over alle våre tjenester, enten det gjelder betaling, lån, pensjon og forsikring.
Du kan også se alle kontoer fra andre banker eller dele med andre.
Med våre smarte sparefunksjoner kan du i tillegg gjøre sparing til en lek.
Inne i nettbanken kan du ordne alt du ønsker selv, og i tillegg kan du chatte med oss hver dag klokken 07-24.
Bli kunde på få minutter. Du får nettbank med en gang og kan opprette alle de kontoer som passer akkurat deg.
Du kan dele bruks- og sparekontoene dine med den du ønsker, også de som ikke er kunde i banken, og dermed har dere bedre oversikt over fellesøkonomien.
Slik gjør du:
Logg inn i nettbanken og del konto med den du ønsker skal få innsyn i de kontoene du ønsker. Det kan være noen i din familie, din partner, fotballlaget, eller hvis vennegjengen skal på ferietur.
Nå kan du enkelt legge til og betale med kontoer fra andre banker i mobil- og nettbank. På denne måten slipper du å logge inn flere steder for å få full oversikt.
Foreløpig er ikke alle norske banker klare med denne løsningen. Når du legger til en konto vil du se en liste over hvilke banker som er klare.
1. Velg "Legg til konto eller kort".
2. Velg "Legg til konto fra annen bank".
3. Deretter velger du bank, og hvilken konto du vil se
På forsiden ser du alle dine kontoer, du kan enkelt tilpasse og legge inn dine barns kontoer, kontoer du deler med andre eller kontoer fra andre banker. Når du markerer en konto får du opp de siste 5 kontobevegelsene i visningsbildet.
I tillegg ser du dine sparekontoer, dine lån og forsikringer, og du har hele tiden tilgang til å legge til og gjøre endringer.
Kall kontoene dine hva du vil, så blir det lettere, og til og med morsommere, å holde oversikten og spare!
Har du ikke norsk fødselsnummer eller BankID?
Da har vi løsningen for deg! Ta med gyldig legitimasjon og ditt D-nummer til oss, så kan du få tilgang til vår mobil- og nettbank. Der får du blant annet gjennomført betalinger og administrert kortene dine.
For å få nettbanken på din mobil, last ned mobilbanken her.
Smarte tips i nettbanken
Alt på et sted
Det er enkelt å ha oversikt på pengene, fikse ting selv og legge en god økonomisk plan.
Vanskelig å spare?
Neida, med nettbanken er det enkelt. Velg for eksempel å spare litt hver gang du bruker kortet. Plutselig går sparingen helt av seg selv.
Uventet regning?
Det er enkelt å flytte penger fra kredittkortet til brukskontoen. Pengene blir tilgjengelig med en gang. Like enkelt er det å flytte pengene tilbake igjen.
Mistet kortet?
Ta det rolig. Du kan selv sperre kortet ditt i nettbanken. Finner du det igjen er det enkelt å åpne det.
Priser
Ingen årsavgift
Betaling med KID 0,-
Betaling med melding 0,-
Straksbetaling kr 10,- for betalinger inntil kr 5000,-, kr 75 for beløp over kr 5000,-
Med straksbetaling blir pengene overført til mottaker i løpet av noen sekunder. Dette er et glimrende valg når du skal overføre penger til en annen bank og ikke har tid til å vente på normal betalingstid.
Hva lurer andre på?
1. Klikk på knappen "Logg inn" øverst i høyre hjørne.
2. Tast inn ditt fødselsnummer (11 siffer).
3. Velg BankID på mobil eller BankID (engangskode på mobil) i toppen av innloggingsvinduet.
BankID på mobil - kjapt og enkelt
Du slipper å huske passord. Det eneste du taster inn er PIN-kode.
Du trenger ingen egen app, alt går av seg selv på telefonen.
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Problemer med BankID på mobil?
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da kan det hende at mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestille BankID på mobil på nytt. Ingenting kommer opp på telefonen
Oppdater nettleseren
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Firefox - last ned
InternetExplorer - last ned
Google Chrome - last ned
Opera - last ned
Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - Last ned
Tips:
Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
BID er en forkortelse for BankID, så disse feilmeldingene har det med BankID å gjøre. Her er en oversikt over hva de ulike feilmeldingene betyr, og hva som kan være løsningen:
BID C161
Feilen oppstår når du bruker innloggingsalternativet BankID på mobil, og du ikke har en aktiv avtale på ditt telefonnummer. Løsning: Sjekk at du har skrevet rett fødselsnummer og mobilnummer. Bruker du kodebrikke eller engangskode-appen må du velge fanen BankID og ikke BankID på mobil.
Har du byttet SIM-kort på mobilen? Det kan også føre til feilmeldingen BID C161. Løsning: Da må du bestille ny BankID på mobil i nettbanken.
BID 1407, BID 1437
Dette er en midlertidig feil med tjenesten. Løsning: Prøv å logge inn igjen litt senere.
BID C131, BID C293
Denne feilen dukker som regel opp når du har prøvd å logge inn og innloggingen av en eller annen grunn har blitt avbrutt. Dette kan skje hvis du er litt sein med å fullføre innloggingen på mobilen, eller hvis BankID på mobil går tregt pga. av mange samtidige brukere (eksempelvis hvert år når selvangivelsen kommer). Løsning: Vent noen minutter og prøv igjen så vil problemet løse seg selv.
BID-c167
Mobiloperatøren du bruker kan ha sperret din BankID på mobil. Det kan skje hvis du for eksempel har endret abonnementet eller byttet SIM-kort. Løsning: Logg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestill BankID på mobil på nytt. Hvis du ikke har kodebrikke eller engangskode app, så kan du laste ned engangskode-appen og aktivere den selv via appen.
Disse feilmeldingene oppstår på grunn av en teknisk kommunikasjonsfeil. Løsning: Prøv å lukke nettleseren og åpne på nytt, eller bytt til en annen nettleser og logg inn på nytt. Du kan også prøve å restarte nettverksruteren din.
BID 5000
BID-5000 inntreffer når det har oppstått en kommunikasjonsfeil mellom din datamaskin og banken. Ofte er dette en følge av filer blir mellomlagret i nettleseren. Feilen oppstår bare i Internet Explorer eller Edge. Løsning: Prøv å bytte nettleser til f.eks. Chrome. Har du ikke mulighet til å bytte nettleser, kan det hjelpe å slette nettleserdata.
BID 14a4
Problemet skyldes ofte at engangskode på mobil er blokkert, hvis appen ikke har vært i bruk på en stund. Løsning: Slett appen og last ned engangskode-appen på nytt. Dersom du fortsatt får feilmelding, kontakt oss på chat eller telefon og oppgi feilkoden så vil vi hjelpe deg.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
BankID på mobil bestiller du enkelt i nettbanken, eller ved å trykke på knappen nedenfor. For å kunne bestille må du være over 13 år og ha BankID hos oss fra før av.
Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, engangskode, BankID på mobil eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så gjelder det feil med BankID. Her ser du oversikt over hva de ulike BID-feilmeldingene betyr.
BID 5000
Gjelder innstillinger i din nettleser.
Løsning: Prøv en annen nettleser, f. eks. Chrome eller Firefox, eller tilbakestille nettleserinnstillingene i nettleseren. Sjekk om tredjepartscookies er tillatt.
BID 14a4
Det kan være flere årsaker til denne feilmeldingen:
«Engangskode på mobil» er blokkert på din mobil.
«Engangskode på mobil» er bestilt, men ikke aktivert.
Du er ikke registrert med «Engangskode på mobil», men har vært det tidligere.
Løsning: Slett appen og last ned på nytt. Dersom du ikke ønsker appen, ta kontakt med banken og oppgi feilkoden.
BID 1439
Gjelder sikkerhetselement i forbindelse med innlogging. Kan oppstå hvis du har hatt feil med innlogging, for eksempel ved tasting av feil engangskode for mange ganger eller fra flere ulike enheter.
Løsning: Din BankID er sperret. Ta kontakt med oss for å få åpnet BankID på nytt.
BID c167
Gjelder hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.
Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil.
Løsning: Prøv å lukke nettleser og åpne på nytt, eller bytte nettleser og logg inn på nytt. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med banken.
BID c161
Gjelder hvis engangskode fra engangskode-appen er brukt på BankID på mobil, i stedet for på BankID.
Løsning: Ved bruk av BankID på mobil brukes din egenlagde PIN-kode.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Har du hatt engangskode på mobil før, som nå ikke fungerer pga. nytt simkort eller ny mobil, er løsningen å slette appen, installere den på ny og deretter aktivere den . Følg anvisningene inne i appen. Om din kontaktinfo ikke er registrert i appen fra før, eller at du ikke har brukt den de siste 6 mnd, så vil det ikke fungere. Da må du ringe oss på 915 02002.
Bestill gjerne BankID på mobil som er en enda enklere innloggingsmetode.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Ny kodebrikke koster 100 kroner og det tar 7-9 dager før du får kodebrikken i postkassen. Kodebrikken er personlig og skal ikke benyttes av andre. Ta kontakt på telefon for bestilling. Om det haster så kan du komme innom et av våre kontorer å hente kodebrikke.
Kodebrikken kan være grei å ha som en reserveløsning, men er ikke nødvendig å ha.
Du kan benytte BankID på mobil eller engangskode på mobil.
Har du behov for umiddelbar tilgang? Last ned engangskode på mobil i AppStore eller Google Play.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
BankID på mobil lagres på mobilens sim-kort. Hvis du bare bytter mobil og ikke sim-kort, trenger du ikke å gjøre noe. Får du nytt sim-kort, må du bestille BankID på mobil på nytt.
Først kan du sjekke at skjermlåsen på telefonen er slått av. Hvis det ikke hjelper kan du prøve å slå av det trådløse nettverket og heller bruke 3G eller 4G. Du kan også slå av og på telefonen for å se om det blir bedre. Det kan også være noe feil hos telefonselskapet ditt.
For mer spesifikk informasjon og løsning for din telefon se: BankID.no
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}