Toppkasko er vår beste bilforsikring. Den gir deg kasko-/fullkaskodekning, men i tillegg får du ekstra trygghet med erstatning for maskinskade (for biler nyere enn 8 år). Toppkasko gir deg også leiebil i inntil 45 dager etter skade, samt utvidet dekning for glass- og lakkskader.
Har du en ny og dyr bil du er avhengig av i hverdagen bør du ha toppkasko.
Egenandel
Egenandelen kan du velge selv. Hvis du velger å betale en høyere egenandel ved skade vil du få en billigere forsikringspris.
Hva dekker toppkasko?
Toppkasko gir ekstra sikkherhet for uforutsette skader. I tillegg til ansvar-, delkasko- og kaskodekningen er du dekket for:
Har du forsikring hos oss fra før, må du logge inn og sjekke vilkårene som gjelder for deg.
Her kan du laste ned vilkårene som gjelder hvis du kjøper forsikring i dag.
Om du skulle være uheldig å kjøre på et dyr er personskader alltid dekket av bilforsikringen. For å være dekket mot skader på egen bil må du ha minimum kasko eller toppkasko bilforsikring. Du er ikke dekket mot skader på egen bil hvis du har ansvarsforsikring eller delkasko.
Har du kjørt på et dyr?
Meld fra om påkjørsel ved å ringe politiet på 02800 så vil de kontakte viltnemnda. Du kan også kontakte viltnemnda selv. Det er viktig å melde fra om et dyr er påkjørt fordi dyret kan være skadet eller må avlives. Hvis påkjørselen meldes til politiet eller viltnemnda vil du ikke få bonustap. Egenandelen vil også bli redusert med inntil 6.000 kroner.
Veihjelp er inkludert hvis du har delkasko, kasko eller toppkasko, i hele Europa. Med toppkasko inngår også leiebil hvis du skulle trenge det i sammenheng med veihjelpen og reparasjon.
Du kan ringe oss ved små og store problemer du har på veien. For eksempel ved punktering, tom for drivstoff/strøm, motorstopp eller utforkjøring. Du mister ikke bonus ved bilberging.
1. Vær trygg
Plasser bilen slik at den ikke skaper farlige situasjoner i trafikken.
Sett på varsellys.
Ta på deg refleksvest.
Sett ut varseltrekant.
2. Ring oss og bestill veihjelp Ring Fremtind Forsikring på (+47) 915 02300. Vi har åpent 24 timer i døgnet.
3. Ta vare på kvitteringer Ta vare på kvitteringer og dokumentasjon for eventuelle ekstrautgifter du har hatt i sammenheng med bilbergingen.
4. Hva skjer etterpå? Kontakt Fremtind Forsikring og de hjelper deg med erstatning. Ofte kan de avklare saken direkte på telefon.
Kjedelig å sitte i bilen og vente på veihjelp?
Bruk tiden på å sjekke om du er riktig forsikret. Velg din livsfase og sjekk hva andre i samme situasjon har valgt.
Nei, nå trenger du ikke gi oss beskjed om at bilen er solgt eller avskiltet. Vi får beskjed automatisk, og stopper din forsikring.
1. Vær trygg
Plasser bilen slik at den ikke skaper farlige situasjoner i trafikken.
Sett på varsellys
Ta på deg refleksvest
Sett ut varseltrekant
2. Varsle politiet
Har du kjørt på og skadet dyr, skal du melde fra til politiet på 02800. Politiet vil varsle viltnemnda. Meld også fra om dyret forsvinner. Merk hvor du er og hvor dyret forsvant.
3. Ring oss, meld skade eller bestill veihjelp
Ring oss på: (+47 915) 02300. Vi hjelper deg hele døgnet.
Vær særlig oppmerksom i grålysningen om morgenen og i skumringen om ettermiddagen. Da vandrer elgene og risikoen for sammenstøt er størst.
Bonus på bilforsikringen kan kun arves eller deles mellom gifte, samboere og partnere. Det vil si at barn ikke kan arve bonusen til sine foreldre. Hos oss er startbonusen den høyeste i markedet - på 60 %. Les mer om reglene for bilforsikring og bonus.
Ja, du kan endre kjørelengden opp eller ned for bilforsikringen din når du selv ønsker. Logg inn i mine forsikringer, mobilbanken eller nettbanken, og velg bilen du ønsker å endre kjørelengde for. Der kan du velge ny kjørelengde og beregne hva prisen blir på bilforsikringen, samt endre kilometerstanden dersom den er feil.
Har du kjørt over valgt kjørelengde? Logg inn og juster kjørelengden opp. Det er viktig å følge med på at du ikke kjører lenger enn den kjørelengden du har satt. Erstatningen kan bli redusert dersom du kar kjørt lengre enn avtalt og det skjer en skade.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}