Oppdatering av kundeinformasjon

Hvorfor må jeg oppdatere kundeinformasjonen min?

Du har et kundeforhold i SpareBank 1 Helgeland, men vi mangler tilstrekkelig informasjon om deg. For å hindre hvitvasking og misbruk av din identitet er det et lovpålagt krav at alle bankkunder må ha oppdatert kundeinformasjon. Du må derfor svare på noen spørsmål om hvordan du forventer å bruke banken. På forhånd takk!

Telefon og data, bankid, bank, telefon, data, datamaskin

Slik kan du oppdatere din kundeinformasjon

Besvar spørsmålene ved å logge inn i nettbanken. 

Dersom dine kontoer er sperret må du ta kontakt med oss etter du har oppdatert din kundeinformasjon.Ta kontakt via chat eller ring oss på telefon +47 75 11 90 00, hverdager 08.00-15.00.

Dersom du ikke har BankID kan spørsmålet besvares skriftlig. Ring oss på telefon +47 75 11 90 00 for å få skjema tilsendt, eller kom innom banken så hjelper vi deg. 

Dersom dine kontoer er sperret må du ta kontakt med oss etter du har oppdatert din kundeinformasjon. Ta kontakt via chat eller ring oss på telefon +47 75 11 90 00, hverdager 08.00-15.00.

Dersom du er oppnevnt som verge og skal oppdatere kundeinformasjon på vegne av vergehaver, må du enten komme innom oss i banken, eller ta kontakt på telefon +47 75 11 90 00 så hjelper vi deg.

Har du ikke BankID?

Dersom du ikke kan oppdatere din kundeinformasjon grunnet manglende BankID, vennligst ta kontakt med oss, slik at vi kan finne en løsning for deg. 

Manglende oppdatert informasjon 

Tilstrekkelig informasjon er avgjørende for et kundeforhold med banken.

I tilfeller hvor banken ikke mottar tilstrekkelig informasjon vil vi dessverre måtte vurdere å avslutte kundeforholdet, inkludert eventuelt utstedt BankID/bankkort.

Sperret konto/BankID

For å oppheve sperringen ber vi deg om å oppdatere kundeinformasjonen din snarest mulig. Når vi mottar beskjed om at vi har mottatt tilstrekkelig informasjon begynner vi prosessen med å gjenåpne kontoen din.I meldingen du har fått fra banken finner du detaljert informasjon om hva vi trenger fra deg. 

Inaktivt kundeforhold

Om du har et inaktivt kundeforhold som du ønsker å avslutte kan du enkelt gjøre dette ved å fylle ut dette skjemaet.

Vi trenger din hjelp!

La oss kalle dette en felles dugnad for å avdekke og forhindre svindelforsøk: Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet. 

Hva lurer andre på?

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }