Bankkort for ungdom

Ungdomskortet er for alle mellom 13 og 18 år. Kortet kan brukes til netthandel, strømmetjenester, kjøp i apper og selvsagt i butikken.

Kort med sterne

Kontroll

Bankkortet kan kun brukes når det er penger på konto.

Oversikt

Saldo og bruk ser dere alltid i Spink eller mobilbanken.

Frihet

Bankkortet kan brukes både i utlandet og til netthandel. 

Med på kjøpet får ungdommen sin egen sparekonto og mobilbanken Spink.


Priser

  • Ingen årspris eller faste avgifter
  • Gratis å bruke i butikker og i SpareBank 1s minibanker 0 kroner
  • Uttak i andre bankers minibank 7 kroner kroner
  • Uttak i minibank i utlandet koster 30 kroner + 0,5 % av uttaksbeløpet
  • Mobilbank følger med gratis

Vilkår

Her kan du laste ned vilkårene for ungdomskort.


Netthandel i trygge rammer

Fra fylte 13 år er det mulig å handle på nett med bankkortet, men det krever at dere som foreldre bestiller BankID for ungdom. 

  • Kortet har ekstra sikkerhet, som betyr at det ikke er mulig å bruker penger man ikke har.
  • Kortet er gratis å bruke når man handler.
  • BankID gjør det også mulig å ta i bruk mobilbanken.

Gi ungdommen oversikt

Hos oss har ungdommen flere muligheter til å følge med på hvor mye penger de har og hva pengene går til.

Spink er en app laget spesielt for barn og unge som legger vekt på å gjøre dette med penger morsomt å lærerikt. Når barnet har fylt 13 år og har BankID, er det fullt mulig å bruke vanlig mobilbank eller nettbank. Finn ut hva som passer best for ditt barn.

Priser

  • Ingen årspris eller faste avgifter
  • Gratis å bruke i butikker og i SpareBank 1s minibanker 0 kroner
  • Uttak i andre bankers minibank 7 kroner
  • Uttak i minibank i utlandet koster 30 kroner + 0,5 % av uttaksbeløpet
  • Mobilbank følger med gratis

Har du ikke nettbank eller mobilbank, eller kommer deg ikke inn der, kontakt oss på 915 02270, fra utlandet: +47 91502270 så hjelper vi deg.

Er bankkortet ditt misbrukt?
Sperre kortet og anmeld saken til politiet. Dette kan du gjøre i din nettbank/mobilbank eller ved å kontakte vårt kundesenter på 915 02270. Når beløpene er bokført din konto kan du reklamere disse ved å sende oss en signert egenerklæring (pdf) på e-post post@sb1modum.no eller til vårt kontor SpareBank 1 Modum, Vikersundgata 29, 3370 Vikersund.

På skjemaet må du fylle ut hvert enkelt beløp du reklamerer med dato, brukersted og kroner. Fyll ut alle punkter på skjema som angår din sak og signer skjemaet for hånd.


Sikker kortbruk

Å betale med kort er enkelt og sikkert. Sjekk våre tips for smart kortbruk.


Hva lurer andre på?




Sammenlign priser

Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no