Privat
Flyr er konkurs – er jeg dekket av forsikringen?
I forbindelse med at Flyr er konkurs, minner vi om at reiseforsikringen ikke dekker avbestilling av flybilletter, hotell, arrangementer eller liknende i forbindelse med en konkurs.
Hvordan du har betalt reisen din avgjør om du får dekket tapet eller ikke. Er flyreisen en del av en pakkereise retter du kravet til turoperatøren. Har du betalt turen med et bankkort eller kredittkort logger du inn i mobilbank eller nettbank og melder krav om refusjon der. Velg kortet du har brukt, og deretter "Reklamasjon".
Engangskode-appen er vår app for BankID
Nå skal det bli enda tryggere og enklere for deg å bruke BankID.
Vær obs på svindelforsøk
Svindlere bruker stadig nye metoder. Husk at vi aldri vil be deg oppgi kontoinformasjon, BankID eller passord.
Har Consort ringt deg?
Vi oppdaterer kundeinformasjonen vår. Dette hjelper Consort oss med, og ringer derfor på våre vegne.
Kundeerklæringsskjema
Norske myndigheter har bedt alle banker om å ha oppdatert kundeinformasjon.
Akkurat nå lurer noen på...
Du kan enkelt sette opp varsel i mobilbanken når du får ny melding fra oss, det gjør du i menyen nede til høyre under "Varslinger".
Slik skrur du på varsling
1. Gå til menyen Mer > Varslinger
2. Velg "Pushvarsling" og skru på
Slik gjør du det:
- Sjekk at din kontaktinformasjonen din er riktig i mobil- eller nettbanken.
- Last ned engangskode-appen i AppStore eller Google Play.
- Trykk på Kom i gang.
- Har du allerede mottatt koder? Velg Jeg har allerede mottatt koder. Du må alltid taste inn aktiveringskodene i appen.
- Fyll inn samme kontaktinformasjon som du har i mobil- eller nettbanken. Du kan bare aktivere appen med kontaktinformasjonen vi har registrert på deg i banken.
- Skriv inn kodene du får på SMS.
- Skriv inn kodene du får på e-post. Sjekk søppelpostkassen hvis du ikke finner kodene i innboksen.
- Lag en personlig PIN-kode.
Tips! Sett opp ansikt- eller fingergodkjenning
Sett opp ansikt- eller fingergodkjenning på mobilen, så går det enda raskere å logge inn. Da taster du bare inn fødselsnummeret ditt og får automatisk opp et varsel på mobilen din, det kan du enkelt godkjenne med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å måtte skrive verken koder eller passord!
For å oppheve sperringen ber vi deg om å legitimere deg snarest mulig. Når vi mottar beskjed om at du har legitimert deg begynner vi prosessen med å gjenåpne kontoen din. I meldingen du har fått fra banken finner du detaljert informasjon om hvilken legitimasjon vi trenger fra deg
Hvilken innloggingsmetode bruker du?
Engangskode-appen
BankID på mobil
Har du byttet mobil eller SIM-kort på mobilen?
Kommer det ikke opp noe på telefonen?
Merk: BankID på mobil fases nå ut, og engangskode-appen overtar som løsning for å logge inn. Etter 1. september 2022 kan du derfor ikke bestille BankID på mobil. Les mer og last ned engangskode-appen.
Kodebrikke
Får du feilmelding?
Oppdater nettleseren din
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
1. Klikk på knappen Logg inn øverst i høyre hjørne.
2. Velg innloggingsmetode: Engangskode-app, BankID eller BankID på mobil.
3. Følg veiledningen som kommer opp på skjermen.
Engangskode-appen: Raskest og enklest
Vi anbefaler å bruke engangskode-appen til å logge inn. Den er superrask og enkel!
Når du velger engangskode-appen for å logge inn, taster du bare inn fødselsnummeret ditt. Da får du automatisk opp et varsel på mobilen, som du enkelt godkjenner med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å taste inn verken kode eller passord!
Last ned engangskode-appen i AppStore eller Google Play.
Sammenlign priser
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no