Tips og råd
Privat
SpareBank 1 går over til BankID-appen
Slik kommer du i gang
Obs, obs – se opp for svindel!
Slik unngår du å bli lurt
Er du bekymret for økonomien?
Se hvilke grep du kan ta
Akkurat nå lurer noen på...
Du kan enkelt sette opp pushvarslinger i mobilbanken. Da kan du få varsel når du får ny melding fra oss, påminnelser om eFakturaer og avviste kortransaksjoner.
Slik skrur du på pushvarsling:
- I mobilbanken trykker du på Mer i menyen nede til høyre.
- Trykk på Varslinger.
- Trykk på Tillat pushvarslinger. Her får du også velge hva du ønsker varsel om.
Se også: SMS-varsel
Slik gjør du det:
- Sjekk at din kontaktinformasjonen din er riktig i mobil- eller nettbanken.
- Last ned engangskode-appen i AppStore eller Google Play.
- Trykk på Kom i gang.
- Har du allerede mottatt koder? Velg Jeg har allerede mottatt koder. Du må alltid taste inn aktiveringskodene i appen.
- Fyll inn samme kontaktinformasjon som du har i mobil- eller nettbanken. Du kan bare aktivere appen med kontaktinformasjonen vi har registrert på deg i banken.
- Skriv inn kodene du får på SMS.
- Skriv inn kodene du får på e-post. Sjekk søppelpostkassen hvis du ikke finner kodene i innboksen.
- Lag en personlig PIN-kode.
Tips! Sett opp ansikt- eller fingergodkjenning
Sett opp ansikt- eller fingergodkjenning på mobilen, så går det enda raskere å logge inn. Da taster du bare inn fødselsnummeret ditt og får automatisk opp et varsel på mobilen din, det kan du enkelt godkjenne med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å måtte skrive verken koder eller passord!
NB: Nå skal SpareBank 1 gå over til BankID-appen!
Det betyr at du som har brukt engangskode-appen må gå over til BankID-appen.
Dette gjør du:
- Last ned BankID-appen i App Store eller Google Play
- Åpne BankID-appen og følg stegene.
For å oppheve sperringen ber vi deg om å legitimere deg snarest mulig. Når vi mottar beskjed om at du har legitimert deg begynner vi prosessen med å gjenåpne kontoen din. I meldingen du har fått fra banken finner du detaljert informasjon om hvilken legitimasjon vi trenger fra deg
Hvilken innloggingsmetode bruker du?
Engangskode-appen
BankID på mobil
Har du byttet mobil eller SIM-kort på mobilen?
Kommer det ikke opp noe på telefonen?
Merk: BankID på mobil fases nå ut, og engangskode-appen overtar som løsning for å logge inn. Etter 1. september 2022 kan du derfor ikke bestille BankID på mobil. Les mer og last ned engangskode-appen.
Kodebrikke
Får du feilmelding?
Oppdater nettleseren din
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
1. Klikk på knappen Logg inn øverst i høyre hjørne.
2. Velg innloggingsmetode: Engangskode-app, BankID eller BankID på mobil.
3. Følg veiledningen som kommer opp på skjermen.
NB: Nå skal SpareBank 1 gå over til BankID-appen!
Det betyr at du som har brukt engangskode-appen eller BankID på mobil må gå over til BankID-appen.
Dette gjør du:
- Last ned engangskode-appen i App Store eller Google Play
- Åpne BankID-appen og følg stegene
Sammenlign priser
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no