Meld skade for burettslag og sameige
Skader i burettslaget eller sameiget kan vere krevande, men vi hjelper deg gjennom prosessen. Ein del informasjonen er nyttig å vite før du melder skaden – enten du sit i styret eller er bebuar.
Skader i burettslaget eller sameiget kan vere krevande, men vi hjelper deg gjennom prosessen. Ein del informasjonen er nyttig å vite før du melder skaden – enten du sit i styret eller er bebuar.
Før du melder skade, er det eit par ting som kan vere greit å vite.
For å melde skade på bygningen og det som sit fastmontert i bygningen, treng du forsikringsnummer/avtalenummer før du kan melde skaden. Er du bebuar må du først kontakte styret og avtale at du melder skaden.
Ønsker du å melde skade på tinga dine, får du rettleiing og hjelp til å melde skade på tinga dine.
Bygningsforsikringa dekker som hovudregel skader på bygningen og det som sit fastmontert i bygningen.
Det er likevel nokre unntak der du kan bruke innbuforsikringa di. Innbuforsikringa di dekker tinga som du tek med deg når du flyttar, men kan også dekke:
Det er burettslaget eller sameiget som er forsikringstakar og dermed ansvarleg for at eigenandelen blir innbetalt til forsikringsselskapet. Likevel kan styret i burettslaget krevje at bustadeigar dekker eigenandelen på skadar han eller ho er skuld i.
Les også:
Kven betaler eigenandel ved bruk av burettslaget si forsikring?
Kva dekker sameiget og burettslaget si forsikring?
Når du melder ein skade til forsikringsselskapet vårt Fremtind, får du eit skadenummer. Ingen skadar er like, så saksgangen kan vere forskjellige avhengig av type og storleik på skaden. Forsikringsselskapet vil vurdere skaden og bestille befaring viss det gjeld ein større skade.
Du kan følge status på skadesaka di ved å logge inn til «Mine skadesaker».
Når forsikringsselskapet har fått skademeldinga di, vil ein takstperson (bustadsakkyndig) ta kontakt med deg for å avtale tid for synfaring og taksering av skaden.
Bustadsakkyndig går igjennom dei skadde områda av bustaden, vurderer skadane og dokumenterer med bilete og notat.
Etter synfaringa utarbeidar takstpersonen ein detaljert rapport som beskriv skadane, årsaka til skadane, og dessutan tilrådingar til utbedring. Rapporten blir sendt til forsikringsselskapet som bruker denne som grunnlag for erstatning.
Takstrapporten avgjer om skaden er dekt av forsikringa, og du vil få informasjon om kva som skjer vidare. Viss skaden blir dekt, vil du bli kontakta av ein handverkar, som saman med deg planlegg arbeidet vidare. Alternativt kan bustadselskapet bli tilbode kontantoppgjer, der burettslaget/sameiget sjølv står for reparasjonen.
Viss du som bebuar ikkje kan bu i leilegheita medan ho blir reparert vil forsikringsselskapet kontakte deg med informasjon om dekning for mellombels bustad. Har du innbuforsikringkan du også få dekt meirutgifter.
I klargjeringsfasen vil øydelagte og skada bygningsdelar som golv, veggar eller tak bli rivne og fjerna. Ved vasskader må leilegheita som regel blir tørka ut før reparasjonen kan starte, noko som kan ta tid avhengig av omfanget.
Handverkaren held deg oppdatert til alt er klart for reparasjon.
Handverkaren utfører reparasjonen og informerar seg om forventa tidsbruk og framdrift. Så langt det lèt seg gjere vil vi reparere framfor å byte ut, og gjenbruk av byggemateriale blir prioritert av miljøomsyn.
Verktøy, avfuktarar og vifter som bruker mykje straum blir avmålt av handverkaren, og forsikringsselskapet kompenserer deg for meirutgiftene. Du blir jamleg oppdatert gjennom prosessen.
Når reparasjonsarbeidet er ferdig, går du og handverkaren gjennom resultatet saman. Fakturaen for arbeidet er det Fremtind som mottar og betaler. Eigenandelen blir betalt av styret til forsikringsselskapet, men viss du er ansvarleg for skaden, kan styret kreve at du dekker eigenandelen.
Viss du har bestilt tilleggsarbeid eller forbetringar utover det forsikringane dekker, sendast faktura for den delen til deg.
Har du spørsmål, kan du ta dei opp med handverkaren eller kontakte Fremtind.
Når skaden er utbetra, er det lurt å ta seg tid til å vurdere korleis liknande skader kan unngåast i framtida. Det kan vere enkle tiltak som å installere vasstopparar, kjøpe inn slokke- og varsleutstyr, legge planar for jamleg vedlikehald eller sikre fellesareal.
Førebygging er ei investering i eit trygt bufellesskap. Styret i burettslagets/sameiget bør bidra med informasjon til bebuarar om skadeførebygging og sikre at nødvendige tiltak blir følgt opp, så de saman reduserer risikoen for nye skader .
Ha forsikringsnummer/avtalenummer ditt klart, og følg rettleiinga hos forsikringsselskapet vårt Fremtind.
Kven er du?
Viss det hastar kan du kontakte oss på telefon 915 02300.
Utanom vanleg opningstid får du hjelp via vår vakttelefon, heile døgnet. Vakttelefonen bistår berre i hastesaker (for eksempel dersom du treng å tørke golv ved vasskade).