Openheitslova - vår forpliktelse til openheit og ansvar
Vi jobber for at menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold skal respekteres i hele vår virksomhet og leverandørkjede. Åpenhetsloven gir deg som forbruker rett til innsyn i hvordan vi gjør dette.På denne siden finner du mer informasjon om loven og vår redegjørelse for aktsomhetsvurderinger.
Kva er Openheitslova?
Openheitslova skal sikre at større verksemder tar ansvar for menneskerettigheiter og arbeidsforhold i eiga drift, leverandører og hos samarbeidspartnere. Loven gir alle rett til å be om informasjon om kordan vi handterar desse forholda.
Lovens formål er å fremme virksomheters respekt for grunnleggande menneskerettar og anstendige arbeidsforhold i forbindelse med produksjon av varer og levering av tenester. I tillegg vil loven sikre allmenheten tilgang til informasjon om kordan virksomheter handterar negative konsekvensar knyta til dette.
Lova gjeld for større verksemder som er heimehøyrande i Norge, og som tilbyr varer og tenester i eller utafor Norge. Loven gjeld òg for større utenlandske verksemder som tilbyr varer og tenester i Norge, og som er skattepliktige til Norge etter norsk intern lovgivning.
Med større verksemder meinar ein verksemder som omfattast av regnskapsloven § 1-5, eller som på balansedagen overskrider grensene for to av følgande tre vilkår:
- salgsinntekt: 70 millioner kroner
- balansesum: 35 millioner kroner
- gjennomsnittleg antall ansatte i rekneskapsåret: 50 årsverk.
Morselskaper skal reknast som større verksemder dersom vilkåra er oppfylte for mor- og datterselskaper sett som èin enhet.
- Innarbeide forpliktelse om å respektere menneskerettar i retningslinjer og forankre ansvarlighet i retningslinjer og styringssystemer.
- Utføre aktsomhetsvurderinger i tråd med OECDs retningslinjer for fleirnasjonale selskaper.
- Offentliggjere ei redegjering for aktsomheitsvurderingane innan 30. juni kvart år og oppdatere denne ved behov.
- Gi skriftlig informasjon om kordan verksemda handterar faktiske og potensielle negative konsekvensar ved skriftleg førespurnad frå allmenta. Frist: 3 veker etter mottatt førespurnad.
Forbrukertilsynet skal veilede og føre tilsyn med lova.
Korleis jobbar vi med openheitslova ?
Vi gjennomfører årlige aktsomhetsvurderinger for å:
- Kartlegge risiko for brudd på menneskerettigheter og arbeidsforhold.
- Forebygge og redusere risiko.
- Følge opp leverandører og samarbeidspartnere.
Du kan be om informasjon om hvordan vi håndterer menneskerettigheter og arbeidsforhold. Vi svarer innen 3 uker (fristen kan utvides til 2 måneder ved komplekse forespørsler).
Årleg rapport
I vår rapport om redegjering for aktsomheitsvurderingar etter openheitslova kan du lese meir om kordan vi jobbar for å sikre respekt for menneskerettar og anstendige arbeidsforhold både hos våre leverandørar, samarbeidspartnarar og i eiga drift.
Kvart år publiserar vi ein rapport som beskriv:
- Korleis vi jobbar med aktsomheitsvurderingar.
- Kva funn vi har gjort.
- Tiltak vi har satt i verk.
Ofte stilte spørsmål
Du kan få innsyn i kordan vi jobbar med å identifisere og handtere risiko for brot på menneskerettar og arbeidsforhold. Vi vil svare på informasjonskrav skriftleg.
Nei, det er gratis.
Vi svarar normalt innan 3 veker (fristen kan utvidast til 2 månadar ved komplekse førespurnadar).