Hva gjør jeg hvis jeg må avbestille reisen?

Hvis du avbestiller reisen på grunn av sykdom, ulykke eller skade gjelder reiseforsikringen. Hvis du bare ombestemmer deg, vil du ikke få igjen penger på reiseforsikringen. Er du usikker, se "Hva dekker avbestillingsforsikringen?"

Slik bruker du avbestillingsforsikringen:

1. Avbestilling av reise, hotell og andre reservasjoner
Kontakt flyselskapet, hotellet, reisebyrået eller der du har gjort reservasjonen, og avbestill. Ta vare på bekreftelse for eventuelle avbestillingsgebyr du må betale.

2. Be om legeerklæring og annen dokumentasjon
Skyldes avbestillingen egen sykdom, skaff en legeerklæring som bekrefter dette.

Hvis det skyldes annen sykdom i familien, barn eller nøkkelperson i reisefølge, få en bekreftelse på dette.

Hvis avbestillingen skyldes andre årsaker enn sykdom, som for eksempel branntilløp, ulykker og skader, ta vare på alt som forklarer hvorfor reisen måtte avbestilles.

3. Kontakt oss
Meld avbestilling til Fremtind for erstatning. Vi utbetaler vanligvis erstatningen raskt til din konto.

Greit å tenke på

Husk å avbestille reisen så fort du vet at du ikke kan reise. Sjekk om reiseselskapet dekker noe ved avbestilling.

Mange aktører forsøker å selge deg ekstra avbestillingsforsikring når du kjøper en reise – husk at du er godt dekket gjennom reiseforsikringen hos oss.