• Som nystartet bedrift er det ofte enkelt å legge inn eiendeler, egenkapital og gjeld – også kalt åpningsbalanse. Det er ofte enkelt fordi det er få poster som skal registreres. Hensikten med å legge inn åpningsbalansen er blant annet å fortelle regnskapssystemet hvor mye penger du har i banken, hvor mye aksjekapital dere startet med og lignende.


    1. Gå til Innstillinger og Regnskap


    2. Bla ned til Inngående balanse, trykk på Registrer inngående balanse. Velg Ja Selskapet er nystiftet uten tidligere transaksjoner og Fortsett.


    3. Trykk på den grønne knappen Registrer inngående balanse nyetablert firma.


     

    4. Legg inn informasjonen fra stiftelsesdokumentet, og trykk Fullfør.


    5. Når du har lagt inn stiftelseskostnadene fra Brønnøysund, kan du laste opp stiftelsesdokumentet og trykke Lagre og Bokfør

    NB! Du får et varsel om hva du skal gjøre når du får stiftelseskostnader fra Brønnøysund.