Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. 

Dette må du gjøre:

Det å legitimere seg og å oppdatere kundeinformasjon er to forskjellige ting. I enkelte tilfeller har vi behov for at du hjelper oss med begge deler. Hvilke krav som gjelder for deg står oppgitt i meldingen du mottok fra oss. Slik gjør du:

Legitimering

 

a) Logg inn og send kopi av pass

Har du BankID og nettbank hos oss, kan du ta bilde av passet ditt, og sende oss dette via sikker filopplasting.

 
b) ... eller ta med deg gyldig pass og kom innom et av våre kontorer.
bankid-slik-far-du-ta-med-pass.svg

Har du spørsmål er det bare å ta kontakt med oss på telefon 03202. Vi hjelper deg gjerne.

Her finner du våre kontorer. Du trenger ikke å bestille time for dette.

Dersom du har lang avstand til kontorene våre kan du også legitimere deg i en annen SpareBank 1 bank.

Oppdatering av kundeinformasjon

 
For privatkunder:

Følg knappen til skjema for oppdatering av kundeinformasjon. Obs! Du må logge inn med BankID.

Har du ikke BankID? Last ned Kundeerklæring privatkunde og send den til:

SpareBank 1 Hallingdal Valdres, Postboks 173, 3571 Ål

Customer declaration form in English

For bedrifter:

Lag, organisasjoner og bedrifter må også oppdatere sin kundeinformasjon. Den som har signaturrett for bedriften vil automatisk få beskjed om å signere når skjemaet er sendt inn.

bankid-pa-mobil-bestill-i-nettbanken.svg
mann ser i brosjyre

Noe du lurer på?

Vi trenger din hjelp!

La oss kalle dette en dugnad for å avdekke og forhindre svindelforsøk: Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet. Derfor trenger vi  en kopi av din legitimasjon og å stille deg noen spørsmål.