Jeg får en feilmelding som starter med BID

BID er en forkortelse for BankID, så disse feilmeldingene har med BankID å gjøre. Her er en oversikt over hva de ulike feilmeldingene betyr, og hva som kan være løsningen: 

 

BID-C161

Oppstår når vi ikke finner en aktiv BankID på mobil-avtale på ditt mobilnummer.

Løsning: Sjekk at du har skrevet rett fødselsnummer og mobilnummer. Bruker du engangskode-appen eller BankID-app må du logge deg inn med BankID, ikke BankID på mobil.

 

BID-C325

Denne koden indikerer at det er en midlertidig feil hos din mobiloperatør.

Løsning: Skru mobiltelefonen din av og på, og forsøk igjen.

 

BID-1437 og BID-1407

Dette er en midlertidig feil som kan oppstå ved innlogging.

Løsning: Forsøk på ny. Ta kontakt med kundeservice dersom feilen vedvarer.

 

BID-C131 og BID-C293

Oppstår dersom BankID på mobil henger seg opp.

Løsning: Vent et par minutter og prøv igjen. Dersom feilen vedvarer, skru mobiltelefonen din av og på.

 

BID-C167

Oppstår når vi ikke finner en aktiv BankID på mobil-avtale på ditt mobilnummer. Dette kan oppstå hvis du for eksempel har byttet SIM-kort.

Løsning: BankID på mobil fases nå ut, og BankID-appen overtar som løsning for å logge inn. Les mer og last ned BankID-appen.

 

BID-9314

Passordet er tastet feil for mange ganger og det har oppstått en sperre.

Løsning: Ta kontakt med kundeservice.

 

BID 5000

Dette er en kommunikasjonsfeil som kan skyldes innstillinger i nettleseren din eller nettverket du er tilkoblet.

Løsning: 

  • Prøv en annen nettleser, for eksempel Chrome eller Firefox. 
  • Tilbakestill nettleserinnstillingene i nettleseren. 
  • Sjekk om tredjepartscookies er tillatt.
 

BID-14a4

Det kan være flere årsaker til denne feilmeldingen, for eksempel at du har bestilt engangskode-appen men ikke tatt den i bruk.

Løsning: Slett engangskode-appen og last den ned på ny. Dersom du ikke ønsker appen, ta kontakt med kundeservice.

 

BID-1439

Denne feilen kan oppstå hvis du har tastet feil engangskode for mange ganger, eller hvis du har logget på fra flere ulike enheter.

Løsning: Ta kontakt med kundeservice.

 

BID 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1, 2030, 2031

Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene på grunn av tekniske kommunikasjonsfeil.

Løsning: Prøv å lukke nettleser og åpne på nytt, eller bytte nettleser og logg inn på nytt. Hvis problemet ikke løser seg, kan du ta kontakt med oss for å få hjelp.

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }