Tilbakemelding fra deg som kunde er verdifullt for oss. Med din hjelp har vi laget mobilbanken med den høyeste scoren i App Store! Dette er den beste motivasjonen vi kan få til å fortsette å utvikle våre produkter og tjenester.
Sammen utvikler vi Norges beste mobilbank
I tett dialog med tusenvis av mobilbankkunder har vi forbedret oversikten i mobilbanken, og lansert en rekke nye funksjoner. Blant annet er det blitt mye lettere for deg å betale regninger fra e-post, starte sparing, utsette betaling og følge med på økonomien til barna dine, samt få rådgivning om hvilke andre produkter og tjenester som kan hjelpe deg til å ta gode økonomiske valg.
- Når vi leverer nye funksjoner og produkter i mobilbanken, er dette et svar på det kundene forteller oss at de forventer og ønsker. Så langt har over 25.000 gitt sin tilbakemelding direkte i mobilbank-appen. Vi er veldig glade for at vi har så mange engasjerte kunder, sier Thomas Allan Nygaard, produkteier digitalbank i SpareBank 1.
Les mer om de nye funksjonene her
Nye løsninger på trappene
Nærmere 100.000 kunder har hittil ratet SpareBank 1s mobilbank i App Store, og den samlete scoren er nå på 4,6 av 5 mulige stjerner. Nygaard takker for tilliten, men understreker at dette absolutt ikke er en hvilepute. Utvikling av nye løsninger i mobilbanken er noe det jobbes kontinuerlig med.
- Vår oppgave er å hjelpe kundene til å ta gode økonomiske valg, og forenkle og forbedre deres økonomiske hverdag. For å få til det må vi levere en enkel og oversiktlig mobilbank som møter kunden der han eller hun er, og løser de faktiske behovene de har. Da holder det ikke bare med fancy innpakning, sier Nygaard.
I tillegg til direkte tilbakemeldinger fra kundene, benytter SpareBank 1 fokusgrupper, brukertester og spørreundersøkelser til å ta riktige valg og prioriteringer.
Økt bruk av mobilbank
Stadig flere nordmenn foretrekker å bruke banken på mobilen. Bruken av SpareBank 1s mobilbank har økt med over 50 prosent det siste året, og våre kunder logger nå inn i mobilbanken hver eneste dag.
- Folk vil ha det enkelt, og det er derfor særlig tre områder vi har hatt fokus på i arbeidet med mobilbanken: Enkel og mer relevant oversikt over daglige utgifter, lån og sparing. Legge til rette for at kundene skal kunne ta gode økonomiske valg ved å tilgjengeliggjøre flere nyttige produkter og tjenester. Og gjøre det lettere å endre og administrere sitt kundeforhold, sier Nygaard.
Innovasjon og teknologiutvikling har også stått sentralt for utviklingen av den nye oversikten. Som den første bankgrupperingen i landet har SpareBank 1 laget en løsning som gir kunden oversikt over flere bankforhold i mobilbanken.
- Vi vil gi familien den beste oversikten over sin økonomi, og jobber hele tiden med å utvikle løsninger for dette. I gjennomsnitt har vi nordmenn 1,9 bankforbindelser, så det å kunne se alle kontoene dine samlet på ett sted vil gjøre økonomistyringen enklere. I første omgang kan du se de kontoer på tvers av de 14 SpareBank 1-bankene i mobilbanken, men vi har lagt til rette for at du på sikt kan hente inn andre banker og aktører inn i vår mobilbank, sier Nygaard.
Vi setter stor veldig pris på om du vil vurdere mobilbanken. Gå inn i App Store og Google Play Store og gi oss dine tilbakemeldinger.
Spink - mobilbanken for barn
Spink er en app som gir barn og unge oversikt over hvor mye penger som er på bankkortet og hva pengene har gått til. I Spink kan barna også få en egen sparekonto, slik at de kan sette seg egne sparemål og overføre penger selv. Slik kan appen motivere til egen sparing.