Mine bedriftsforsikringer
Logg inn til «mine bedriftsforsikringer» for å se og endre forsikringene for din bedrift.
Privatperson? Se Mine forsikringer

Hva kan jeg gjøre når jeg er innlogget?
Logg inn og få full oversikt og tilgang til selvbetjening av bedriftsforsikringene. Har du nettbank hos oss kan du også gjøre dette i mobilbanken eller nettbanken.
- Se og laste ned fakturarer
- Se ansatt- og medlemsoversikt
- Melde inn og ut ansatte av forsikringene
- Gi tilgang til ansatte eller f.eks. regnskapsfører
- Legge til kjøretøy på flåteavtaler
Spørsmål og svar om tilgang
Første gangen bedriften logger inn er det bare daglig leder og/eller styreleder som har tilgang. Daglig leder eller styreleder må deretter gi ansatte eller eksterne tilgang før de kan logge seg inn. Logg inn med BankID.
Slik gir du tilgang til en person:
- Velg tilganger i menyen (oppe til venstre).
- Trykk deretter på «Gi tilgang til person».
- Fyll ut informasjonen som kreves (navn, fødselsnummer, ønsket tilgangsnivå).
Hvis ingen kommer inn kan du kontakte oss for hjelp med å gi tilgang.
Forsikringsselskapet vårt er Fremtind Forsikring
Du kjøper forsikringen din hos SpareBank 1, og den dagen du må bruke den, kontakter du forsikringsselskapet vårt Fremtind Forsikring.
Fakturaspørsmål
Mange bedrifter mottar ikke EHF fordi de allerede ligger inne med en avtale om klikk og betal (MasterCard - Click to Pay). Denne tjenesten overstyrer mottak av EHF.
Mastercard klikk og betal er en passordfri løsning for onlinebetaling, der du kan motta og betale enkeltfakturaer direkte i nettbanken.
Hvis du ønsker EHF i stedet for klikk og betal, må du gi skriftlig beskjed om dette til Mastercard Payment Services på e-post:
support.norway@mastercard.com.
Les mer om Klikk og betal for bedrifter.
Bedriften kan velge mellom 4 forskjellige betalingsfrekvenser for bedriftsforsikringene:
- Månedlig betaling
- Kvartalsvis betaling
- Halvårlig betaling
- Årlig betaling
Se også:
- Når bedriften velger månedlig betaling beregnes de sju første månedlige terminbeløpene til 30 dager. De resterende fem månedlige terminbeløpene beregnes til 31 dager, og vil derfor være noe høyere. Til sammen utgjør dette et forsikringsår på 365 dager.
- Første faktura etter inngått avtale inneholder ofte en lengre periode enn ordinær månedlig termin, se «Fra- og til dato» oppgitt i fakturaspesifikasjonen.
- Første faktura etter overgang til lagringsforsikring kan "henge etter". Dette kommer av at fakturaen allerede kan ha blitt laget i systemene våre, og beløpet blir derfor ikke korrigert før fakturaen etter. I slike tilfeller blir beløpet som er betalt for mye tilbakebetalt.
Kontakte oss hvis du har spørsmål, så skal vi hjelpe deg.
«Fra dato» som avviker fra gjeldende termin betyr at det er gjort endring med tilbakevirkende kraft. Vi har derfor foretatt en avregning med virkning fra samme dato, og bedriften vil derfor få et tillegg, eventuelt fradrag, med bakgrunn i hva som tidligere er fakturert.
Skal bedriften foreta en innbetaling til Fremtind Forsikring fra utlandet trenger dere følgende opplysninger:
- IBAN – nummer NO7290011700771
- SWIFT/BIC SHEDNO22XXX
Disse opplysningene står også på første side i mottatt eller varslet faktura.
Vårt forsikringsselskap Fremtind har et regnskapsbilag som viser faktisk innbetalt og utbetalt beløp på den enkelte forsikring gjennom kalenderåret. Ta kontakt med oss for å få tilsendt bilaget.
Se også:
Fordeler med AvtaleGiro:
- Du får varsel i nettbanken 30 dager før forfall
- Faktura betales automatisk fra din konto på forfallsdato
- Du kan selv velge betalingsfrekvens, men forfallsdato må være mellom 15. og 25. i måneden
Fordeler med EHF (Elektronisk handelsformat)
- EHF betyr «elektronisk handelsformat», og er et digitalt fakturaformat som gjør det mulig å sende fakturaer direkte fra oss til regnskapssystemet til bedriften
- EHF-faktura gjør at bedriften kan godkjenne og betale faktura direkte i regnskapssystemet
Se også:
Tips og råd om betaling og fakturering
Hva er EHF og hvordan aktivere EHF?