Bestill

Bli kunde

Bruk din eksisterende BankID for å bli kunde hos oss, og bestill deretter alt du trenger i mobilbanken eller nettbanken.

Gjelder også om du bare skal registrere deg hos oss. Hvis du for eksempel disponerer en konto, eller skal stille som kausjonist.





Bestill det du trenger i mobilbanken

Når du har blitt kunde er det lurt å ordne seg mobilbank. Den er lett å bruke, og det er raskt å gjøre vanlige bankting.

Der kan du bestille deg kort og opprette flere kontoer. Du kan enkelt starte sparing, kjøpe deg forsikring, eller søke lån.

Overfør penger og avslutt konto i din gamle bank

Når du har blitt kunde i SpareBank 1 SR-Bank, kan du enkelt bruke skjemaet her til å overføre penger du har på konto i din gamle bank til din nye konto hos oss, samt avslutte konto(er) der. Husk å gi beskjed om ditt nye kontonummer til arbeidsgiver og andre som overfører penger til deg.



Hva skjer videre?

  • Mobilbank, nettbank og nye kontoer blir tilgjengelig umiddelbart
  • Kortene kommer i posten etter ca. 7 virkedager (Tips! For en kjapp postgang, husk at navnet ditt må stå på postkassa.)
  • PIN-kode til kortene finner du i mobilbanken og nettbanken. Du har samme PIN på alle kort.
  • Overføring av penger fra kontoer i tidligere bank tar ca. 7 dager
  • Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro på, betal denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til vi har registrert den på nytt hos oss, kan dette forekomme.
  • Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobilbanken og nettbanken.

Bestille bankpakke for barn og ungdom?

Det er lett å bestille bankpakke for barn og ungdom, men husk at foresatte må være kunde før du kan bestille.