• Hvis bagasjen din er mer enn 4 timer forsinket ved utreise, får du erstatning. Forsinket fly? Les her

    Dette skal du gjøre hvis bagasjen din er forsinket:
     

    1. Meld fra til flyselskapet

    • Oppsøk skranken til flyselskapet for å melde ifra.
    • Få en bekreftelse på forsinkelsen – en såkalt PIR-rapport.
       

    2. Kjøp det du trenger
    Blir bagasjen mer enn fire timer forsinket etter adkomst, kan du handle det nødvendige av klær og toalettsaker. Inntil 5000 kroner per person. Gjelder ved utreise.

    Ta vare på kvitteringer og bagasjetaggen.
     

    3. Kontakt forsikringsselskapet
    Meld saken til Fremtind Forsikring for erstatning, innen 1 år fra hendelsen. Du kan alltid ringe hvis du trenger praktisk og umiddelbar hjelp – hele døgnet (+47 915) 02300.

     

    Se også:
    Ødelagt bagasje
    Mistet bagasje

    Greit å tenke på

    • Kontakt ansvarlig transportør. Ofte kan de ordne mye med en gang. 
    • Husk alltid å få en bekreftelse på forsinket bagasje (PIR-rapport). 
    • Ta alltid godt vare på bagasjetaggen i tilfelle bagasjen din blir borte. 
    • Bagasje regnes som tapt etter 21 dager. Hvis dette skjer, ring oss!