Har du husket å oppdatere bedriftens kontonummer?

Bedriftskunder som ble flyttet fra SpareBank 1 Nord-Norge til SpareBank 1 Helgeland fikk samtidig nytt kontonummer. Disse kundene må dermed huske å oppdatere kontonummer der det er nødvendig – for eksempel til kunder og samarbeidspartnere.

Hva betyr dette? 

Om noen betaler inn til bedriftens gamle kontonummer i dag, videreføres pengene til bedriftens nye kontonummer i SpareBank 1 Helgeland. Den automatiske overføringen stopper 13 måneder etter bedriften ble flyttet. Etter det vil betalingen bli avvist og pengene sendt tilbake til utbetaler. For at ikke dette skal skje må du sjekke at du har oppdatert kontonummeret ditt hos de som gjør betalinger til din bedrift. 


Hva må jeg gjøre?

Si fra til de som betaler til bedriften jevnlig:

  • Oppdragsgivere 
  • Kunder 
  • Samarbeidspartnere 

Husk også å minne om endringen internt, slik at egne system kan oppdateres: 

  • Regnskapsfører
  • Økonomiavdelingen 
  • Salgsavdelingen 
  • Andre som håndterer transaksjoner inn til bedriften 

Hva lurer andre på?