Selvbetjent kreditt i nettbank bedrift

Kjappere søknadsprosess
Mindre forberedelser
Kortere behandlingstid av søknaden

En gledelig nyhet til travle bedriftsledere

Aksjeselskap med nettbankavtale vil nå enkelt kunne søke om kreditt og lån i nettbanken.

Ved å bruke informasjonen vi allerede har tilgjengelig om bedriften, er det minimalt med informasjon som trengs i selve søknaden. Eksempelvis er det ikke nødvendig å oversende regnskap og budsjett.

Digitale søknader vil også forkorte behandlingstiden. 

5 timer tok det - så var pengene på kontoen til Maria og Maiken

Det var etter en telefonsamtale med rådgiver at Maria Therese Hovland, medeier i butikken Maria og Maiken, ble gjort oppmerksom på en ny "knapp" i nettbanken. Den skulle vise seg å gi bedriften langt større fleksibilitet i den daglige driften.

– Vi var en av de første som hadde fått tilgang til å sende inn digital søknad om kreditt, forteller Hovland.

Ikke lenge etter var de først ut i landet med å teste løsningen og ble veldig positivt overasket.

– Rådgiveren vår guidet oss gjennom løypa, og etterlot resten til oss. Vi slet litt med å finne selve knappen med en gang, men når vi først fant den så gikk det slag i slag, forklarer hun.

"Pengene var jo på konto før jeg fikk snakket med noen i banken."

Fra hun søkte om opplåning gikk det kun fem timer til kreditten var utbetalt.

- Det gikk veldig fort for det var få punkter å fylle ut. Det var nesten bare ønske om beløp, og så sende inn. Da hadde jeg jo trodd at jeg skulle få en telefonsamtale fra noen i banken. Det skjedde ikke. Pengene var på konto før jeg fikk snakket med noen i banken, sier Hovland.

– Som kunde kunne det ikke blitt bedre. Jeg synes det var en enkel måte å få hevet vår kredittgrense på, sier Hovland.