Aksjeselskap med nettbankavtale vil nå enkelt kunne søke om kreditt og lån i nettbanken.
Ved å bruke informasjonen vi allerede har tilgjengelig om bedriften, er det minimalt med informasjon som trengs i selve søknaden. Eksempelvis er det ikke nødvendig å oversende regnskap og budsjett.
Digitale søknader vil også forkorte behandlingstiden.
5 timer tok det - så var pengene på kontoen til Maria og Maiken
Det var etter en telefonsamtale med rådgiver at Maria Therese Hovland, medeier i butikken Maria og Maiken, ble gjort oppmerksom på en ny "knapp" i nettbanken. Den skulle vise seg å gi bedriften langt større fleksibilitet i den daglige driften.
– Vi var en av de første som hadde fått tilgang til å sende inn digital søknad om kreditt, forteller Hovland.
Ikke lenge etter var de først ut i landet med å teste løsningen og ble veldig positivt overasket.
– Rådgiveren vår guidet oss gjennom løypa, og etterlot resten til oss. Vi slet litt med å finne selve knappen med en gang, men når vi først fant den så gikk det slag i slag, forklarer hun.
"Pengene var jo på konto før jeg fikk snakket med noen i banken."
Fra hun søkte om opplåning gikk det kun fem timer til kreditten var utbetalt.
- Det gikk veldig fort for det var få punkter å fylle ut. Det var nesten bare ønske om beløp, og så sende inn. Da hadde jeg jo trodd at jeg skulle få en telefonsamtale fra noen i banken. Det skjedde ikke. Pengene var på konto før jeg fikk snakket med noen i banken, sier Hovland.
– Som kunde kunne det ikke blitt bedre. Jeg synes det var en enkel måte å få hevet vår kredittgrense på, sier Hovland.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}