Selvbetjent kreditt i nettbank bedrift

Kjappere søknadsprosess
Mindre forberedelser
Kortere behandlingstid av søknaden

En gledelig nyhet til travle bedriftsledere

Aksjeselskap med nettbankavtale vil nå enkelt kunne søke om kreditt og lån i nettbanken.

Ved å bruke informasjonen vi allerede har tilgjengelig om bedriften, er det minimalt med informasjon som trengs i selve søknaden. Eksempelvis er det ikke nødvendig å oversende regnskap og budsjett.

Digitale søknader vil også forkorte behandlingstiden. 

5 timer tok det - så var pengene på kontoen til Maria og Maiken

Det var etter en telefonsamtale med rådgiver at Maria Therese Hovland, medeier i butikken Maria og Maiken, ble gjort oppmerksom på en ny "knapp" i nettbanken. Den skulle vise seg å gi bedriften langt større fleksibilitet i den daglige driften.

– Vi var en av de første som hadde fått tilgang til å sende inn digital søknad om kreditt, forteller Hovland.

Ikke lenge etter var de først ut i landet med å teste løsningen og ble veldig positivt overasket.

– Rådgiveren vår guidet oss gjennom løypa, og etterlot resten til oss. Vi slet litt med å finne selve knappen med en gang, men når vi først fant den så gikk det slag i slag, forklarer hun.

"Pengene var jo på konto før jeg fikk snakket med noen i banken."

Fra hun søkte om opplåning gikk det kun fem timer til kreditten var utbetalt.

- Det gikk veldig fort for det var få punkter å fylle ut. Det var nesten bare ønske om beløp, og så sende inn. Da hadde jeg jo trodd at jeg skulle få en telefonsamtale fra noen i banken. Det skjedde ikke. Pengene var på konto før jeg fikk snakket med noen i banken, sier Hovland.

– Som kunde kunne det ikke blitt bedre. Jeg synes det var en enkel måte å få hevet vår kredittgrense på, sier Hovland.

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }