Hva gjør jeg hvis bagasjen blir forsinket?

Hvis bagasjen din er mer enn 4 timer forsinket ved utreise, får du erstatning. Er du på jobbreise dekkes nødvendige utgifter uansett hvor kort tid bagasjen er forsinket. Forsinket bagasje ved hjemreise er ikke dekket av reiseforsikringen.

Dette skal du gjøre hvis bagasjen din er forsinket ved utreise:
 

1. Meld fra til flyselskapet

  • Oppsøk skranken til flyselskapet for å melde ifra.
  • Få en bekreftelse på forsinkelsen – en såkalt PIR-rapport.
     

2. Kjøp det du trenger
Blir bagasjen mer enn fire timer forsinket etter adkomst, kan du handle det nødvendige av klær og toalettsaker for inntil 5.000 kroner per person. Gjelder kun ved utreise. Vi dekker ikke utgifter til ting du kjøper etter at bagasjen er tilbake. Dette dekker også eventuell leie av nødvendig barnevogn/sykkel/ski eller annet sportsutstyr.

Husk å ta vare på kvitteringene og bagasjetaggen.
 

3. Kontakt forsikringsselskapet
Meld saken til Fremtind Forsikring for erstatning, innen 1 år fra hendelsen. Du kan alltid ringe hvis du trenger praktisk og umiddelbar hjelp – (+47 915) 02300.
 

Se også:

Greit å tenke på

  • Kontakt ansvarlig transportør. Ofte kan de ordne mye med en gang. 
  • Husk alltid å få en bekreftelse på forsinket bagasje (PIR-rapport). 
  • Ta alltid godt vare på bagasjetaggen i tilfelle bagasjen din blir borte. 
  • Bagasje regnes som tapt etter 21 dager. Hvis dette skjer, ring oss!