Hvordan bokfører jeg det jeg betaler for Bank+Regnskap?

Hver måned blir du trukket for kostnader knyttet til SpareBank 1 Regnskap direkte fra din driftskonto. Når selskapet ditt har koblet sammen bank og regnskap, vil beløpet automatisk komme på egen linje på venstresiden i "Bank – Bankavstemming". Transaksjonen vil ha en slik tekst: DIV.OMK. SB1 Regnskap Mars 2021 (fakturanummer).


1. Finn din faktura

  • Trykk på Min profil og velg Lisensinformasjon. Velg videre Selskapslisenser og Forbrukshistorikk.
  • Når du har funnet perioden du skal hente bilag for, trykk på de tre prikkene helt til høyre på linjen og velg Send til innboks. Fakturaen ligger nå i innboksen.

2. Bokfør fakturaen

  • Gå til innboksen under menypunktet Utgift, trykk Registrer kjøp på fakturaen som du har sendt i innboksen.
  • Velg kvittering siden kjøpet allerede er betalt for.
  • Legg inn leverandør, fakturadato og forfallsdato. Fyll ut kostnadskonto med for eksempel 6552. 
  • Trykk Lagre. Trykk deretter på grønn pil og velg Bokfør. Husk at denne ikke skal betales.
  • Gå til Bank og Bankavstemming.
  • Nå vil du se trekk fra bankkonto på venstre siden og det bokførte bilaget på høyre siden. Marker de to postene og trykk Avstem.