Oppdatering av kundeinformasjon


Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Dette må du gjøre:

Det å legitimere seg og å oppdatere kundeinformasjon er to forskjellige ting. I enkelte tilfeller har vi behov for at du hjelper oss med begge deler. Hvilke krav som gjelder for deg står oppgitt i meldingen du mottok fra oss. Slik gjør du:

Legitimering

a) Logg inn og send kopi av pass

Har du BankID og nettbank hos oss, kan du ta bilde av passet ditt, og sende oss dette via sikker filopplasting.


b) ... eller ta med deg gyldig pass og kom innom et av våre kontorer.

bankid-pass

Her finner du våre kontorer. Du trenger ikke å bestille time for dette.

Dersom du har lang avstand til kontorene våre kan du også legitimere deg i en annen SpareBank 1 bank.

Oppdatering av kundeinformasjon

For privatkunder:

Følg knappen til skjema for oppdatering av kundeinformasjon. Obs! du må logge inn med BankID.

Har du ikke BankID? Ta kontakt med oss
 


Skal du oppdatere kundeinformasjon for egne barn eller personer under vergemål kan du logge inn med BankID og bruke dette skjemaet.

bankid-nettbank

Er du bedriftskunde klikk her

 

mann ser i brosjyre

Noe du lurer på?

 

 


10 råd mot ID-tyveri

Det er viktig å verne om ID-kort, passord og koder. Da er du ekstra godt rustet hvis du blir utsatt for et ID-tyveri.