Oppdatering av kundeinformasjon


Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Dette må du gjøre:

Har du fått brev, mail, SMS eller en melding i din nettbank om å legitimere deg og/eller oppdatere kundeinformasjon? Slik gjør du:

Legitimering

a) Send inn kopi av pass

Har du nettbank og BankID, kan du ta bilde av passet ditt, og sende dette til oss via filopplastingsskjema.


b) ... eller ta med deg gyldig pass og kom innom et av våre kontorer.

bankid-pass

Ta med deg passet ditt og kom innom et av våre kontorer for å legitimere deg. Du trenger ikke å bestille time for dette.

Dersom du har lang avstand til kontorene våre kan du også legitimere deg i en annen SpareBank 1 bank.

Oppdatering av kundeinformasjon

For privatkunder:

Oppdatering av kundeinformasjon gjøres ved å klikke på knappen under. Du må logge inn med BankID.

Har du ikke BankID? Ta kontakt med oss
 

bankid-nettbank

For bedriftskunder:

Vi henter informasjon fra Brønnøysundregistrene. Det er derfor viktig at du som kunde sørger for at opplysningene er oppdatert. Skjema som fylles ut nedenfor signeres med BankID.
 

mann ser i brosjyre

Noe du lurer på?

 

 


10 råd mot ID-tyveri

Det er viktig å verne om ID-kort, passord og koder. Da er du ekstra godt rustet hvis du blir utsatt for et ID-tyveri.