Bli kunde hos oss

Bruk din eksisterende BankID for å bli kunde hos oss, og bestill deretter alt du trenger i mobilbanken eller nettbanken.

Har du ikke norsk BankID?
Da kan du bli kunde med D-nummer (norsk)
Become a customer with D-number (english)

soa-dame-kjokken.jpg
soa-mann-frokost.png

Lurer du på hvordan du bytter bank?

Det er faktisk enklere enn du tror. Hos oss får du en bank som er der – for de små og store tingene i livet.


Slik blir du kunde med BankID

Har du ikke BankID?

Fra du er 13 år kan du få BankID. For å få BankID hos oss må du komme innom et av våre kontorer med gyldig pass.

Er du utenlandsk statsborger må du også ha tilleggsdokumentasjon. Dette kan du få mer informasjon om dersom du ringer 05700, eller benytter kontaktskjema «Skriv til oss» nederst på siden. 

 

Kan alle få BankID?

Nei, vi kan ikke utstede BankID om vi ikke er sikker på at kunden forstår ansvaret til å ha og bruke BankID.

Som bank plikter vi å forsikre oss om at kunden klarer å benytte seg av BankID til for eksempel betalinger og innlogging. Kunden må også forstå at BankID er personlig og at koder og passord ikke må deles, ikke engang til politi eller familie. Med dette menes at kunden ha forstått hvordan BankID brukes på enten norsk eller engelsk.

Banken er pålagt å sperre BankID eller nettbanken hvis den blir brukt av andre enn den som eier den.

 


Slik blir du kunde med D-nummer

  1. Fyll ut og send inn skjema.
  2. Vent på tilbakemelding fra oss. Det er for tiden 4-6 ukers behandlingstid for opprettelse av kundeforhold med D-nummer.
  3. Du vil bli kontaktet på e-post når det er klart for å komme innom bankkontoret for å signere avtaledokumentene. Husk å ta med pass og arbeidskontrakt når du kommer innom oss.
  1. Fill in your information and send in the form.
  2. Wait for reply. At the time there is up to 4-6 weeks processing time to open an account.
  3. We will send you an e-mail when you can come by the bank to sign the agreements. Please remember to bring your passport and employment contract

Hva skjer videre?

  • Mobilbank, nettbank og nye kontoer blir tilgjengelig umiddelbart
  • Kortene kommer i posten etter ca. 7 virkedager (Tips! For en kjapp postgang, husk at navnet ditt må stå på postkassa.)
  • PIN-kode til kortene finner du i mobilbanken og nettbanken. Du har samme PIN på alle kort.
  • Overføring av penger fra kontoer i tidligere bank tar ca. 7 dager
  • Hvis du mottar papirfaktura på regninger du egentlig har AvtaleGiro på, betaler du disse inntil AvtaleGiro-avtalene er på plass hos oss.
  • Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobilbanken og nettbanken.
Gode råd som kan forenkle bankbyttet
  • Før kontoene avsluttes hos din gamle bankforbindelse bør du sette inn penger på den nye kontoen. Ditt nye kontonummer finner du i mobilbanken og nettbanken. Da sikrer du tilgang til penger under overgangen fra gammel til ny bank.
  • Den raskeste og enkleste måten å flytte AvtaleGiro på er å gjøre dette i mobilbanken eller nettbanken. Da blir AvtaleGiroene flyttet umiddelbart. Vi kan også flytte avtalene for deg, da kan det hende du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro-avtale på. Denne må du betale. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til den blir registrert hos oss, vil det fremstå som om du ikke har AvtaleGiro, og du vil dermed kunne motta papirfaktura i en slik overgangsfase.
  • Du må selv informere arbeidsgiver og NAV om ditt nye kontonummer.
  • Betalinger som er lagt på forfall hos din tidligere bankforbindelse må legges inn på forfallsregisteret hos ny bank dersom den kontoen som skal belastes sies opp før betalingen er gjennomført.
  • Bankkort kan ikke brukes etter avslutning av den konto som kortet er knyttet til.
Generell informasjon rundt bankbyttet
  • Avslutning av kontoen kan medføre at en programpakke oppløses, noe som kan føre til mindre gunstige vilkår på øvrige tjenester hos den tidligere bankforbindelsen hvis disse beholdes.
  • Hvis det er knyttet oppsigelsesfrister eller bindingstid til enkelte kontoer bør du vurdere å vente med å si opp disse til bindingstiden utløper, fordi du ved å avbryte en slik avtale kan bli påført kostnader fra tidligere bankforbindelse.
  • Dersom saldoen er negativ, enten som følge av innvilget kreditt eller overtrekk, vil kontoforholdet hos den tidligere bankforbindelsen ikke bli avsluttet uten at dette dekkes inn.
  • Depositumskonto for husleie eller lignende kan ikke omfattes av oppdraget.
  • Konto det er tatt utlegg eller pant i eller på annen måte er sperret, kan ikke omfattes av oppdraget så langt utlegget/panteretten/sperringen rekker.
  • Arkivfunksjoner i nettbanken til din tidligere bankforbindelse forsvinner når nettbankavtalen avsluttes.
  • Umyndig kontohaver må ha vergenes samtykke for å kunne gi oppdrag om overføring av innskudd.
Nyhet - enkelt å flytte AvtaleGiro

Nå har det blitt superenkelt å flytte AvtaleGiro!

Har du AvtaleGiro i en annen bank, og ønsker å samle alt hos oss? Tidligere kunne det være tungvint og tidkrevende å flytte AvtaleGiro, men nå gjør du det enkelt på 1-2-3! 

Alt du trenger å gjøre er å samtykke til at vi kan hente og flytte avtalene for deg. Resten ordner vi – helt gratis selvfølgelig.

{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }