Hvorfor står innloggingsbildet bare og snurrer når jeg prøver engangskode-appen?

Hvis innloggingsbildet henger uten at du kommer videre, har du sannsynligvis ikke skrudd på varsling på mobilen din. Mobilen din må godta varsler fra engangskode-appen. For å skru på varsler må du gjøre følgende:

Gå til Innstillinger på mobilen din, velg Appvarsler (Android) eller Varslinger (iPhone) , velg Engangskode-appen og godta varsler.

Når du nå har skrudd på varsler skal engangskode-appen fungere. For noen kunder tar det derimot litt tid før varslingen slår inn, så hvis du fortsatt ikke får varsel fra appen på mobiltelefonen må du følge disse stegene for å logge inn akkurat denne gangen:

1. Velg BankID:

2. Velg annen BankID:

3. Velg SpareBank 1 kodebrikke: (Ja, vi vet at det lyder merkelig når du egentlig skal bruke appen - men dette gjør du bare første gang.)

4. Klikk på knappen Lag ny engangskode på mobilen din, og skriv denne inn i feltet SpareBank 1 kodebrikke i innloggingsvinduet.

Neste gang du skal logge inn kan du velge enten innlogging med Engangskode- appen eller BankID. Så lenge du har godtatt varsel fra appen vil du komme automatisk videre ved å godkjenne påloggingsforespørselen som du får opp på mobilen.