Det er viktig at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Derfor setter vi pris på at du sier ifra hvis noe ikke fungerer som det skal.
Kundeklager
Slik går du frem for å klage:
Er det noe du ikke er fornøyd med, kan du ringe oss. Da prøver vi å ordne opp i det med en gang.
Gjelder det banktjenester? Ta kontakt med din rådgiver i banken, eller din lokale banksjef. Finn kontor og rådgiver.
Gjelder det forsikringsoppgjør? Ring Fremtind på 915 02300, på hverdager mellom 08-16.
Gjelder det pensjon? Ring oss på 21 02 50 50, på hverdager mellom 08-16.
Er du ikke fornøyd etter å ha snakket med oss, kan du henvende deg til vår klageservice.
Gjelder klagen banktjenester?
Gjelder klagen forsikringsoppgjør hos Fremtind?
Les mer om klagebehandling hos Fremtind.
Gjelder klagen pensjonstjenester?
Les mer om klagebehandling i SpareBank 1 Forsikring.
Om du opplever at klagen ikke løses av SpareBank 1 Gudbrandsdal, kan du kontakte Finansklagenemda.
Finansklagenemda er bransjens uavhengige klageorgan som behandler tvister mellom blant annet banker, forsikringsselskap og deres kunder.
Finansklagenemda
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
Les mer på Finansklagenemdas nettsider
Klager du på vegne av en bedrift?
Finansklagenemda kan kun behandle klager som gjelder oppgjør fra næringsforsikringer. Gjelder klagen banktjenester eller pensjon, er det normalt domstolene som må vurdere saken videre.
Les mer hos Norges Domstoler
Klage på andre tjenester
-
Er du ikke fornøyd med EiendomsMegler 1s tjenester? Les hva du må gjøre.
Kontaktinfo til Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester
tlf 22 12 90 90 (12:30 - 15:00)
Parkveien 55
0256 OsloE-post: post@eiendomsmeglingsnemnda.no
-
Ønsker du å sende en klage til SpareBank 1 Forvaltning? Les hvordan du går frem.
Kontaktinfo til Finansklagenemda
Dersom du opplever at klagen ikke kan løses av SpareBank 1 Forvaltning, kan du kontakte Finansklagenemda.
Tlf: 23 13 19 60
Askekroken 11
0277 Oslo