Bli kunde i SpareBank 1 Gudbrandsdal
Du kan raskt og enkelt bruke din eksisterende BankID for å bli kunde hos oss, og bestill deretter alt du trenger i mobilbanken eller nettbanken. Se også andre muligheter hvordan du kan bli kunde hos oss.
Slik går du frem for å bli kunde med BankID
Bli kunde med BankID
Har du BankID og er over 18 år, kan du bli kunde og ta i bruk mobilbank eller nettbanken umiddelbart. Verger kan søke om konto til mindreårige i egen mobilbank eller nettbank. Trenger du hjelp kan du kontakte banken.
- Bruk din eksisterende BankID for å logge inn i nettbanken. Her kan du bestille kort og opprette de kontoene du vil ha.
- Sett passord til mobilbanken
- Bestilte bankkort kommer i posten etter ca. 7 virkedager.
- PIN-kode til kortene finner du i mobilbanken og nettbanken under menypunktet kort. Du har samme PIN på alle kort hos oss.
- Avslutning av konto og overføring av penger fra kontoer i tidligere bank tar ca. 7 dager
- Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro på, betal denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til vi har registrert den på nytt hos oss, kan dette skje.
- Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobilbanken og nettbanken.
- Bestill BankID fra SpareBank 1 slik at du får fullt utbytte av selvbetjente løsninger hos oss.
Vent med å avslutte og flytte kundeforholdet i nåværende bank til du har mottatt nye kort og fått BankID hos oss. Så slipper du å være uten kort og nettbank i overgangsperioden.
Vi hjelper deg med å avslutte og flytte kontoene dine, avslutte og flytte BSU, og hente AvtaleGiro-avtalene dine. Husk å gi beskjed om ditt nye kontonummer til arbeidsgiver og andre som overfører penger til deg.
How to become a customer with BankID
If you already have BankID issued by another Norwegian bank, you can become a customer online and start using our services right away.
- Use your existing BankID to log in to the online bank. Here you can order cards and create the accounts you want.
- Make a password to the mobilebank
- Mobile banking, online banking and new accounts will be available immediately.
- Ordered bank cards arrive in the mail after approx. 7 working days.
- The PIN code for the cards can be found in the mobile bank and online bank under the menu item cards. You have the same PIN on all cards.
- If you receive a paper invoice on an invoice you actually have AvtaleGiro on, pay this. In the period from your old bank connection terminates the agreement with them until we have registered it again with us, this can happen.
- Existing eFaktura automatically appears in the mobile bank and online bank.
- Order BankID from SpareBank 1 so you get the full benefit of self-service solutions.
Do not close bank accounts in former bank until you have received a new bank card and BankID from us. Then you do not have to be without a card, mobile banking and online banking during the transition period.
We will help you close and move your accounts, close and move BSU, and retrieve your AvtaleGiro agreements. Remember to notify your new account number to the employer and others who transfer money to you.
Har du ikke BankID?
Fra du er 13 år kan du få BankID. For å få BankID hos oss må du komme innom et av våre kontorer med legitimasjon. Gyldig legitimasjon for å få BankID er gyldig pass og norsk personnummer . Dersom du ikke kan møte opp i kontoret, ta kontakt på telefon 02095.
Hvordan bli kunde uten BankID
Bli kunde uten BankID
For å åpne en konto hos oss, må du fylle ut et elektronisk skjema. I skjemaet ber vi deg laster opp følgende dokumenter:
- Kopi av pass. Som pass regnes norsk og utenlandsk pass, Reisebevis for flyktninger og Norsk Utlendingspass. Kopien må vise bilde, passnummer, hvem som utstedte passet, og datoen det ble utstedt. Vi må også ha kopi av forsiden av passet.
- Kopi av oppholdstillatelse/-kort for borgere utenfor EU/EØS.
- Arbeidskontrakt/studiebevis eller annen dokumentasjon på inntekt.
- Skattekort for arbeidstagere.
- Vedtak om introduksjonsprogram eller bosettingsvedtak for flyktninger.
Har du problemer med å laste opp vedleggene kan du komme innom ett av våre kontorer med dokumentene, etter at du har sendt inn skjemaet.
Vi vil nå registrere informasjonen som du har fylt ut i det elektroniske skjemaet. Du vil motta en invitasjon til å komme til vårt nærmeste kontor, innen 2 til 3 uker. Husk å ta med pass eller reisebevis for flyktninger.
Kontoen vil bli åpnet innen en uke etter ditt besøk i banken. Du vil motta ditt Visakort i posten.
How to become a customer without BankID
Become customer without BankID
In order to open an account, you need to fill in an electronic form. In the form, you will need to upload the following documentation:
- Copy of your passport, your refugee travel document or Norwegian immigrant's passport. The copy must show your picture, passport number, who it was issued by, as well as the date of issue. We also need a copy of the front side.
- Copy of residence permit for citizens outside the EU/EEA.
- Employment contract/student identity card or other proof of income.
- Tax withholding card for employees.
- Decision on introductory program or settlement decision for refugees.
Should you have any difficulty in uploading the attachments, then you can visit one of our branches with the documents, after you have sent in the become a customer form.
We will now register the information you have provided in the electronic form. Within two or three weeks, you will receive an invitation to come to our nearest office. Remember to bring your passport or refugee travel document.
Once you have been to our office, the account will be opened within the following week. You will receive your Visacard by post.
Become a customer with D-number
If you are more than 18 years of age and do not have BankID, please fill in this electronic form to become a customer. We will contact you when the documents are ready to be signed.
Parents/legal guardians can apply for accounts for children via their mobile bank or online bank, or they can contact a branch for assistance.
Once you have submitted the form we will start proceccing your application. We will contact you when it is time to come by the bank to sign the agreements.
We will send you an SMS when you can come by the bank to sign the agreements. Please remember to bring your passport and employment contract. It can take up to 7 business days.
Bli kunde med D-nummer
Er du over 18 år og ikke har BankID må du sende inn elektronisk skjema. Når alt er klart vil du få beskjed og kan komme innom for å signere avtaledokumentene.
Verger kan søke om konto for mindreårige i egen mobilbank og nettbank, eller de kan kontakte bankkontoret.
Du trenger ikke foreta deg noe etter at du har sendt inn skjemaet - vi vil kontakte deg når det er klart for at du kan komme innom for å signere avtalene dine. Det kan ta inntil 7 arbeidsdager.
Du vil bli kontaktet på SMS når det er tid for å komme innom bankkontoret for å signere avtaledokumentene. Husk å ta med pass og arbeidskontrakt når du kommer innom oss.
Hva skjer videre?
- Mobilbank, nettbank og nye kontoer blir tilgjengelig umiddelbart
- Kortene kommer i posten etter ca. 7 virkedager (Tips! For en kjapp postgang, husk at navnet ditt må stå på postkassa.)
- PIN-kode til kortene finner du i mobilbanken og nettbanken. Du har samme PIN på alle kort.
- Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro på, betal denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til vi har registrert den på nytt hos oss, kan dette forekomme.
- Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobilbanken og nettbanken.
Gode råd som kan forenkle bankbyttet
- Før kontoene avsluttes hos din gamle bankforbindelse bør du sette inn penger på den nye kontoen. Ditt nye kontonummer finner du i mobilbanken og nettbanken. Da sikrer du tilgang til penger under overgangen fra gammel til ny bank.
- Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har avtalegiroavtale på, så betaler du denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til den blir registrert på nytt hos oss, vil det fremstå som om du ikke har avtalegiro. Dermed vil de som skal sende deg en faktura i denne perioden måtte sende papirfaktura.
- Du må selv informere arbeidsgiver og sosial-/trygdekontor om ditt nye kontonummer.
- Betalinger som er lagt på forfall hos din tidligere bankforbindelse må legges inn på forfallsregisteret hos ny bank dersom den kontoen som skal belastes sies opp før betalingen er gjennomført.
- Bankkort kan ikke brukes etter avslutning av den konto som kortet er knyttet til.
Generell informasjon rundt bankbyttet
- Fakturaer vil komme automatisk i din nye nettbank.
- Avslutning av kontoen kan medføre at en programpakke oppløses, noe som kan føre til mindre gunstige vilkår på øvrige tjenester hos den tidligere bankforbindelsen hvis disse beholdes.
- Hvis det er knyttet oppsigelsesfrister eller bindingstid til enkelte kontoer bør du vurdere å vente med og si disse opp når bindingstiden utløper, fordi du ved å avbryte en slik avtale kan bli påført kostnader fra tidligere bankforbindelse.
- Dersom saldoen er negativ, enten som følge av innvilget kreditt eller overtrekk, vil kontoforholdet hos den tidligere bankforbindelsen ikke bli avsluttet uten at dette dekkes inn.
- Depositumskonto for husleie eller lignende omfattes ikke av oppdraget.
- Konto det er tatt utlegg eller pant i eller på annen måte er sperret, ikke kan omfattes av oppdraget så langt utlegget/panteretten/sperringen rekker.
- Sjekker ikke skal brukes etter avslutning av den konto som sjekkene trekkes på.
- Arkivfunksjoner i nettbanken til din tidligere bankforbindelse forsvinner når nettbankavtalen avsluttes.
- Umyndig kontohaver må ha vergenes samtykke for å kunne gi oppdrag om overføring av innskudd.