Kunder som ble flyttet fra SpareBank 1 Nord-Norge til SpareBank 1 Helgeland i 2021 fikk samtidig nytt kontonummer. Om dette gjelder deg må du oppdatere kontonummer der det er nødvendig – for eksempel til arbeidsgiver, NAV, venner og familie.
Hva betyr dette?
Om noen betaler inn til ditt gamle kontonummer i dag, videreføres pengene til ditt nye kontonummer i SpareBank 1 Helgeland. Denne videreføringen stopper snart. Etter det vil betalingen bli avvist og pengene sendt tilbake til utbetaler. For at ikke dette skal skje må du sjekke at du har oppdatert kontonummeret ditt hos de som gjør betalinger til din konto.
Hva må jeg gjøre?
Si fra til de som kanskje setter over penger til deg jevnlig:
NAV
Arbeidsgiver
Lånekassen
Venner og familie
Ikke glem andre tjenester hvor du kanskje mottar innbetalinger fra tid til annen:
Vipps
Norsk Tipping
Coop-medlemskapet
PayPal
Klarna
Hva lurer andre på?
Du må melde endring av kontonummer fordi du fikk nytt kontonummer da kontoene dine ble flyttet fra SpareBank 1 Nord-Norge. Enn så lenge videresendes pengene fra gammelt kontonummer til nytt kontonummer, men videresendingen stopper snart.
Da du ble flyttet i oktober 2021 ble det satt på en videresending av penger fra gammelt kontonummer i SpareBank 1 Nord-Norge til din nye konto i SpareBank 1 Helgeland. Denne videresendingen har en grense på 13 måneder. Det betyr at du innen november 2022 må ha meldt ifra om nytt kontonummer hos de nødvendige personene og aktørene.
Vi kan dessverre ikke se i våre systemer hvilke avsendere som sender penger til ditt gamle kontonummer. Om du lurer på hvor du skal starte, har vi laget en liste over de vanligste utbetalerne.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}