For å opprette dobbel godkjenning av betalinger, er det tre ting du må gjøre:
1. Sjekk innstillingene i nettbanken
Logg inn i nettbank bedrift. Gå til Meny, Administrasjon og Kontoinnstillinger. Velg kontoen du vil ha dobbel godkjenning på. Hvis denne står på enkel godkjenning, trykker du på Endre godkjenning. Velg så Dobbel - to personer må godkjenne.
2. Sjekk innstillingene i SpareBank 1 Regnskap:
Logg inn i SpareBank 1 Regnskap. For at dobbel godkjenning av betalinger skal fungere, er det tre ting som må være på plass:
Du må ha koblet sammen nettbank og regnskapsprogram
Du må ha valgt regnskapsgodkjente betalinger
Brukere som skal godkjenne betalinger må ha valgt to-faktor pålogging
Slik sjekker du om dette er på plass:
Gå til Innstillinger og Bank i menyen oppe til høyre. Under Bankkontoer får du opp kontoene du har lagt inn i regnskapsprogrammet. Hvis du har grønne haker under Kobling mot bank, er alt i orden. Står det derimot Ingen kobling, må du koble nettbank og regnskapsprogram sammen. Du kan da legge til regnskapsgodkjente betalinger samtidig.
Hvis nettbank og regnskapsprogram er koblet sammen, må du sjekke at du har valgt regnskapsgodkjente betalinger i stedet for ettergodkjenning i nettbank. Gå til den andre fanen under Innstillinger og Bank, altså Innstillinger for bank. Der skal du ha en grønn hake under punket om regnskapsgodkjente betalinger. Hvis ikke, må du hake av dette valget.
Til slutt må du forsikre deg om at brukere som skal godkjenne betalinger har to-faktor pålogging skrudd på. Hver enkelt bruker må selv sjekke dette under Min profil og Brukerinnstillinger.
3. Bestill dobbel godkjenning av betalinger
Når du har sjekket innstillingene i både nettbank og regnskapsprogram, kan du bestille dobbel godkjenning av betalinger via skjemaet under. Du får en bekreftelse fra oss på e-post når tjenesten er skrudd på.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}