Velger du familiedekning i reiseforskringen, er hele familien din dekket fra de går ut av døra. Selv når dere ikke reiser sammen.
Reiseforsikring for barn
Med familiedekning er barn og ektefelle/samboer inkludert i reiseforsikringen. Forsikringen gjelder uavhengig av om dere reiser sammen eller hver for dere.
Barn som er dekket:
Barn, stebarn og fosterbarn som tilhører din adresse
Skal barna reise utenlands uten deg kan det være greit at de har med seg reisekortet. Dette finner du både i nettbanken, mobilbanken og i mine forsikringer. Logg inn så kan du laste ned, skrive ut, få det tilsendt på e-post eller få tilsendt i posten.
Vil du ha det tilsendt i posten, kan du bestille det i nettbanken under Meldinger - Bestillingsskjemaer.
Du kan også kontakte oss for å få tilsendt reisekort.
Best i test på kundelojalitet, kundeservice og skadeoppgjør
Tusen takk til alle våre kunder! I følge Norsk kundebarometer (2020) er vårt forsikringsselskap Fremtind nok en gang blant de beste i kategorien skadeforsikring, med 4 av 5 stjerner i testen. Vi har de mest lojale forsikringskundene for fjerde året på rad. Vi har også Norges beste kundeservice og skadeoppgjør i følge Bytt.no. Les mer om våre best i test-utmerkelser
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no.
Det er fort gjort å glemme reiseforsikringsbeviset når du skal ut å reise, men mobilen glemmer du ikke. Derfor får du reisekortet ditt på mobilen. Da har du det alltid med deg og tilgjengelig - selv uten nett.
Logg inn så kan du laste ned, skrive ut, få det tilsendt på epost eller få tilsendt i posten. Etter du er logget inn finner du reisekortet og informasjon under Forsikringsoversikt - Mine forsikringer: Reise - Til reisekortet.
Hvis du avbestiller reisen på grunn av sykdom gjelder reiseforsikringen. Hvis du bare ombestemmer deg, vil du ikke få igjen penger på reiseforsikringen.
Særskilt for Covid-19!
Avbestilling av utenlandsreiser bestilt før 12. mars dekkes så lenge UD sitt reiseråd er gjeldende til reisedestinasjonen. Avbestilling av innlandsreiser dekkes ikke som følge av Covid-19 tiltak/restriksjoner.
Det er ingen egenandel på reiseforsikringen.
Når avgangen er forsinket
Ta kontakt med transportøren – de kan ofte hjelpe deg der og
da.
Ta vare på kvitteringer på utlegg, billetter og bekreftelse på forsinket transport.
Du trenger ikke å melde hendelsen til forsikringsselskapet før
du kommer hjem.
Medfører en forsinket avgang ekstra overnatting, kan du få dette
dekket av forsikringsselskapet.
Når du kommer for sent til forhåndsbestilt transport
Ta kontakt med fly, tog- eller busselskapet som er årsaken til at du ikke rakk frem.
Ta vare på kvitteringer på utlegg, billetter og bekreftelse på forsinket transport.
Kontakt forsikringsselskapet for erstatning når du kommer hjem eller hvis du trenger hjelp.
Medfører forsinkelsen ekstra reiseutgifter for å innhente fastlagt reiserute, kan dette dekkes av forsikringsselskapet.
Er all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig kan forsikringsselskapet ofte avklare saken direkte.
Er all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig kan vi ofte avklare saken direkte.
Oppsøk skranken til flyselskapet for å melde ifra.
Få en bekreftelse på forsinkelsen – en såkalt PIR-rapport.
2. Kjøp det du trenger Blir bagasjen mer enn fire timer forsinket etter adkomst, kan du handle det nødvendige av klær og toalettsaker. Inntil 5000 kroner per person. Gjelder ved utreise.
Ta vare på kvitteringer og bagasjetaggen.
3. Kontakt forsikringsselskapet Meld skaden på www.meldeskade.no eller kontakt forsikringsselskapet (Fremtind) for erstatning når du kommer hjem. Du kan alltid ringe hvis du trenger praktisk og umiddelbar hjelp – hele døgnet (+47 915) 02300.
4. Hva skjer etterpå? Har du all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig når du kontakter oss, blir vi som oftest enige i første telefonsamtale. Vi forteller deg hva du eventuelt trenger å sende av dokumentasjon.
Kontakt ansvarlig transportør. Ofte kan de ordne mye med en gang.
Husk alltid å få en bekreftelse på forsinket bagasje (PIR-rapport).
Ta alltid godt vare på bagasjetaggen i tilfelle bagasjen din blir borte.
Bagasje regnes som tapt etter 21 dager. Hvis dette skjer, ring oss!
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}