Det skal være forutsigbart for deg hva som skjer når du trenger behandling. Du kan ta det med ro, mens vi sørger for at du blir tatt vare på av riktig ekspertise til rett tid.
Helse-/behandlingsforsikringen gir deg:
Billeddiagnostikk innen 10 virkedager, for eksempel MR og CT
Legespesialist innen 10 virkedager
Andregangsvurdering
Operasjon eller sykehusbehandling innen 15 virkedager
Helseforsikring kan kjøpes av alle mellom 16-69 år, og den varer til du er 70 år. Du må ha bodd i Norge sammenhengende de siste fem årene og ha norsk personnummer.
Du må fylle ut et helseerklæringsskjema. Før du kan benytte deg av forsikringen må helseerklæringen være ferdig vurdert av oss.
Forsikringen kan brukes til sykdom, skader eller plager som har oppstått etter at forsikringen er godkjent.
Du trenger henvisning fra lege for å bruke forsikringen.
Behandlinger må være godkjent og bestilt av oss.
Vårt medisinske nettverk består av helsefaglige samarbeidspartnere i Norge, Sverige og Danmark.
Vær oppmerksom på at fysikalsk behandling, psykolog og psykiater ikke dekkes av forsikringen. Se forsikringsvilkårene for øvrige behandlinger som ikke dekkes av forsikringen.
Helseforsikring vilkår og IPID
Vilkår
Her kan du laste ned gjeldende vilkår for behandlingsforsikring.
Din personlige sykepleier hjelper deg gjennom hele behandlingen
Hvis du blir syk eller utsatt for en ulykke, er det både godt og trygt å få litt ekstra omsorg.
Med helse-/behandlingsforsikring er du ivaretatt fra første stund. Så fort du sender inn henvisningen fra legen, sørger din personlige sykepleier for at du kommer til riktig spesialist innen 10 virkedager og følger deg opp på veien videre. Hvis du trenger det, får du også billeddiagnostikk innen 10 virkedager og operasjon innen 15 virkedager. Du slipper å tenke på egenandeler - det er dekket av forsikringen.
Sykepleieren hjelper deg også med alt det praktiske, som for eksempel billettbestilling, booking av transport og overnattinger, slik at du kan konsentrere deg om å bli frisk og komme deg raskt tilbake til hverdagen.
Helsetelefon
Helsetelefonen er gratis for deg med personforsikring. Det er ingen spørsmål som er for store eller små. Profesjonelt helsepersonell kan hjelpe deg med det meste.
Behandlingsforsikringen dekker ikke dette. Unntak er dersom det er behov for fysioterapi i forbindelse med rehabilitering etter operasjon som er bestilt og betalt av forsikringen, da kan for eksempel fysioterapi være dekket.
Helseforsikringen dekker ikke psykolog- og psykiatritjenester. Unntaket er ved behov for psykologisk førstehjelp.
Ved psykiske reaksjoner som skyldes plutselig og uforutsett hendelse dekker forsikringen:
Psykologkontakt innen 24 timer (første konsultasjon)
Inntil 3 påfølgende konsultasjoner hos psykolog
Forsikringen dekker deg, din partner og dine barn i den faste husstand, i felles konsultasjon(er), forutsatt at dere var involvert i samme hendelse.
Nei, det er viktig at alle behandlinger blir bestilt av SpareBank 1 Forsikring. Selskapet betaler kun for timer som er bestilt av oss.
Svaret på undersøkelsen blir sendt til henvisende lege, som har ansvar for å vurdere videre behandling. Dersom det skrives ut ny henvisning må du selv sende denne til oss.
Når vi har fått nødvendig medisinsk informasjon om sykdommen eller ulykkesskaden.
Helseforsikringen/behandlingsforsikringen dekker refusjon av utgifter til reise og losji som er medisinsk nødvendig. Dersom behandlingsstedet anser det som medisinsk nødvendig å ha med ledsager så refunderes også ledsagers kostnader til reise og losji.
Reiseutgifter erstattes dersom reiseavstanden mellom fast bostedsadresse i Norge, Sverige eller Danmark og behandlingsstedet er over 5 mil en vei. Det forutsettes at det rimeligste alternativet for transport og losji benyttes.
Vårt forsikringsselskap har skiftet navn fra SpareBank 1 Forsikring til Fremtind Forsikring. Hva betyr det for deg?
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}