• 1. Ved akutt hjelp
    Ring vår globale partner SOS International på telefon +47 22 96 50 45, så ordner de det praktiske.
     

    2. Ved mindre sykdommer eller skader

    • Oppsøk lege hvis du mener du trenger det.
    • Ha alltid reiseforsikringskortet med deg.
    • Husk å ha med pass eller ID.
    • Ta vare på legeerklæring og kvitteringer for medisiner og andre utgifter.

    Har du ikke reiseforsikringskortet? Hvis du har vår mobilbank eller LOfavør-appen, finner du kortet ditt her.
     

    3. Kontakt oss
    Kontakt oss for erstatning når du kommer hjem.
    Det kan hende du kan få erstatning for feriedager som du har gått glipp av på grunn av skaden eller sykdommen. Dette må bekreftes av lege på stedet.
     

    4. Hva skjer etterpå
    Har du all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig når du kontakter oss, blir vi som oftest enige i første telefonsamtale. Vi forteller deg hva du eventuelt trenger å sende av dokumentasjon.

     

    Greit å tenke på

    Spør gjerne apoteket der du er om hva du kan gjøre for behandling av mindre plager.

    Du finner reiseforsikringskortet i vår mobilbank eller LOfavør-appen.

    Ta alltid vare på alt du har av utlegg i forbindelse med skade og sykdom.