Bli kunde

Bruk din eksisterende BankID for å bli kunde hos oss, og bestill deretter alt du trenger i mobilbanken eller nettbanken.


For deg som ønsker å bli kunde hos oss

Dette får du:

  • Tilgang til nettbank og mobilbank
  • Brukskonto 
  • Mulighet til å bestille deg flere kontoer og kort
  • Enkel tilgang til sparing, lån og forsikring

If you are a foreign citizen older than 18 years, and don't have a BankID - click here to become a customer.

For deg som bare skal registrere deg hos oss

-  passer hvis du for eksempel disponerer en konto, skal stille som kausjonist, skal opprette eller signere en depositumskonto, eller bare trenger oversikten over et lån.

Dette får du:

  • Full oversikt med tilgang til nettbank og mobilbank
     

Det koster deg ingenting å bli kunde eller registrere deg hos oss.

Bestill det du trenger i mobilbanken

Når du har blitt kunde er det lurt å ordne seg mobilbank. Den er lett å bruke, og det er raskt å gjøre vanlige bankting.

Der kan du bestille deg kort og opprette flere kontoer. Du kan enkelt starte sparing, kjøpe deg forsikring, eller søke lån.

Avslutt kontoer i tidligere bank

Vent med å avslutte og flytte kundeforholdet i nåværende bank til du har mottatt nye kort hos oss. Da slipper du å være uten kort og mobilbank/nettbank i overgangsperioden.

Husk å gi beskjed om ditt nye kontonummer til arbeidsgiver og andre som overfører penger til deg.

Har du barn kan du bytte bank for dine barn her.


Har du ikke BankID?

Fra du er 13 år kan du få BankID. For å få BankID hos oss må du komme innom et av våre kontorer med legitimasjon. Gyldig legitimasjon for å få BankID er gyldig pass og norsk personnummer . Dersom du ikke kan møte opp i kontoret, ta kontakt på telefon 915 07300. 


Hva skjer videre?

  • Mobilbank, nettbank og nye kontoer blir tilgjengelig umiddelbart
  • Kortene kommer i posten etter ca. 7 virkedager (Tips! For en kjapp postgang, husk at navnet ditt må stå på postkassa.)
  • PIN-kode til kortene finner du i mobilbanken og nettbanken. Du har samme PIN på alle kort.
  • Overføring av penger fra kontoer i tidligere bank tar ca. 7 dager
  • Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro på, betal denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til vi har registrert den på nytt hos oss, kan dette forekomme.
  • Eksisterende eFaktura kommer automatisk opp i mobilbanken og nettbanken.
Gode råd som kan forenkle bankbyttet
  • Før kontoene avsluttes hos din gamle bankforbindelse bør du sette inn penger på den nye kontoen. Ditt nye kontonummer finner du i mobilbanken og nettbanken. Da sikrer du tilgang til penger under overgangen fra gammel til ny bank.
  • Dersom du mottar papirfaktura på en regning du egentlig har AvtaleGiro-avtale på, så betaler du denne. I perioden fra din gamle bankforbindelse avslutter avtalen hos seg til den blir registrert på nytt hos oss, vil det fremstå som om du ikke har AvtaleGiro. Dermed vil de som skal sende deg en faktura i denne perioden måtte sende papirfaktura.
  • Du må selv informere arbeidsgiver og NAV om ditt nye kontonummer.
  • Betalinger som er lagt på forfall hos din tidligere bankforbindelse må legges inn på forfallsregisteret hos ny bank dersom den kontoen som skal belastes sies opp før betalingen er gjennomført.
  • Bankkort kan ikke brukes etter avslutning av den konto som kortet er knyttet til.
Generell informasjon rundt bankbyttet
  • Avslutning av kontoen kan medføre at en programpakke oppløses, noe som kan føre til mindre gunstige vilkår på øvrige tjenester hos den tidligere bankforbindelsen hvis disse beholdes.
  • Hvis det er knyttet oppsigelsesfrister eller bindingstid til enkelte kontoer bør du vurdere å vente med å si opp disse til bindingstiden utløper, fordi du ved å avbryte en slik avtale kan bli påført kostnader fra tidligere bankforbindelse.
  • Dersom saldoen er negativ, enten som følge av innvilget kreditt eller overtrekk, vil kontoforholdet hos den tidligere bankforbindelsen ikke bli avsluttet uten at dette dekkes inn.
  • Depositumskonto for husleie eller lignende kan ikke omfattes av oppdraget.
  • Konto det er tatt utlegg eller pant i eller på annen måte er sperret, kan ikke omfattes av oppdraget så langt utlegget/panteretten/sperringen rekker.
  • Arkivfunksjoner i nettbanken til din tidligere bankforbindelse forsvinner når nettbankavtalen avsluttes.
  • Umyndig kontohaver må ha vergenes samtykke for å kunne gi oppdrag om overføring av innskudd.