Hvorfor fungerer ikke engangskode-appen?

Det kan være flere årsaker til at engangskode-appen ikke fungerer. Se om du har fått en av disse meldingene og sjekk om veiledningen kan hjelpe:

Kommunikasjonsfeil

Da er det problemer med nettet. Prøv å slå av og på mobilen eller bytt nettverk – for eksempel fra trådløst til mobilnett eller omvendt.

Mangler kontaktinformasjon

Da må du ta kontakt med oss på 91507300, så hjelper vi deg videre.

Feil kode tastet inn

Da kan grunnen være at du har fått ny mobil eller nytt SIM-kort, gjenopprettet mobilen, eller installert en stor oppdatering.

Løsning:

  1. Slett engangskode-appen og last den inn på nytt.
  2. Følg veiledningen i appen.

Du trenger ikke å ringe oss for å bestille nye koder, dette gjør du selv i appen etter at den er lastet ned på nytt. Unntaket er hvis det er ungdommer under 18 år som skal ta i bruk engangskode-appen. De får ikke koder automatisk i appen, så da må ungdommen ringe oss.

Ny mobiltelefon

Har du fått ny mobil? Da må du ta kontakt med oss på 91507300, så hjelper vi deg videre. 

Får ikke push-varslinger

Sjekk at engangskode-appen har tillatelse til å sende push-varsler, samt at appen har tillatelse til å kjøre i bakgrunnen. Avhengig av hva slags mobil du har, finnes disse innstillingene under Innstillinger eller Apper.

Mottar ikke e-post ved aktivering av engangskode-appen

Logg deg inn i mobil- eller nettbank for å sjekke at du har riktig kontaktinformasjon lagret. Dersom kontaktinformasjonen er riktig og du fremdeles ikke mottar e-posten, sjekk søppelpostkassen. 

Mottar ikke SMS ved aktivering av engangskode-appen

Logg deg inn i mobil- eller nettbank for å sjekke at du har riktig kontaktinformasjon lagret. Har du nylig byttet mobiloperatør kan det hende nummeret må oppdateres. Send "OPPDATER" til 2252.

Betaversjon av iOS eller Android

Engangskode-appen støtter ikke betaversjoner. Installer en støttet versjon av iOS eller Android. 

 

NB: Nå skal SpareBank 1 gå over til BankID-appen!

Det betyr at du som har brukt engangskode-appen må gå over til BankID-appen. 

Dette gjør du:

  1. Last ned BankID-appen i App Store eller Google Play 
  2. Åpne BankID-appen og følg stegene.  
{ "EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.", "CHECKBOX_ERROR": "", "CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene", "DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.", "DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).", "RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.", "POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).", "TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.", "TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.", "ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).", "ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).", "SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).", "PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).", "MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)", "SEARCH_ALLE": "Alle", "MORE_INFO": "Vis mer informasjon", "RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor", "RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver", "VIEW_IN_MAP": "Vis i kart", "BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har", "AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg", "AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg", "MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver", "MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå", "MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en", "FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema ", "FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse", "TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR", "TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn", "NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.", "SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land", "GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på", "GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for", "MODAL_CLOSE": "Lukk", "SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til", "SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?", "SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min", "SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå", "SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort." }