Nå kan du legge igjen lommeboka hjemme! Med mikrokort har du bankkortet ditt tilgjengelig i alle situasjoner i en aktiv hverdag, til og med på stranden eller på treningstur. Mikrokort er på størrelse med et SIM-kort, og er enkelt å feste på klokkeremma eller på et armbånd.
Slik fungerer kortet:
For beløp under 500 kroner er det bare å «tæppe» på bankterminalen.
For beløp over 500 kroner må du i tillegg taste PIN. PIN-koden er den samme som du har på andre kort fra SpareBank 1.
Kortet er et tillegg til det ordinære bankkortet ditt.
Mikrokortet leveres med et gummiarmbånd og en lomme til klokka di til å ha det i. Du kan også besøke Evry sin webshop for å kjøpe andre armbånd, nøkkelringer mm. til ditt mikrokort.
Skulle du gjerne ha spart litt mer? Mikrospar deg til noe gøy! Med mikrosparing sparer du litt hver gang du bruker kortet, så går sparingen helt av seg selv!
Du velger selv beløpet i nettbanken, enten et fast kronebeløp per gang, en prosentsats av kjøpsbeløpet, eller at du runder opp til nærmeste beløp hver gang du handler. Så enkelt!
Lær deg PIN-koden utenat. Koden er det kun du som skal kunne. Selv ikke banken eller politet trenger å vite koden. Hvis du har glemt koden, finner du den igjen i nettbanken. Som en ekstra sikkerhet kan du velge hvilke land bankkortet skal gjelde i og om det skal kunne brukes på nettet.
Når du bruker kortet
Kontroller at beløpet er riktig før du taster koden, og pass på at ingen kikker deg over skulderen. Lån aldri bort kortet, og slipp det ikke av syne hvis du må levere det fra deg for å betale, for eksempel på restaurant. Vi anbefaler å ha to kort med på reise og å oppbevare de separat.
Sikre deg mot ID-tyveri
Det er viktig å verne om bankkort, passord og koder. Da er du ekstra godt rustet hvis du blir utsatt for et ID-tyveri.
Du kan alltid "tæppe" kortet, og løsningen brukes mer og mer. For beløp under 500,- trenger du som regel heller ikke å taste pin. Alle SpareBank 1-bankkkort leveres med kontaktløs betaling. Se etter trådløs betalingssymbol på kortet.
Nyhet: Sett inn penger når du er i matbutikken
Har du kontanter som du skulle ha satt inn i banken? Nå kan du både ta ut og sette inn penger på konto i alle Meny- og Kiwi-butikker, de fleste Spar-butikkene og enkelte Joker-butikker. Se hvilke butikker som tilbyr tjenesten på vipps.no.
Slik fungerer tjenesten:
Se etter skiltet "Kontanttjenester i butikk"
Bruk bankkort og pin-kode for å sette inn eller ta ut penger
Du kan bare sette inn og ta ut penger på den kontoen som er tilknyttet bankkortet
Du kan sette inn 25 mynter per myntsort (1-kroner, 5-kroner, 10-kroner, 20-kroner)
Du kan ikke kjøpe vekslepenger
Du kan sette inn inntil 20.000 kroner, og ta ut inntil 10.000 kroner.
Pris: Innskudd er gratis. 10 kroner per uttak.
Sperre kortet
Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Sperr kortet så raskt som mulig.
Du kan også kontakte oss på (+47) 02095, så hjelper vi deg.
Er bankkortet ditt misbrukt?
Hvis du er utsatt for svindel eller oppdager en transaksjon som ikke stemmer, må du sperre kortet og anmelde saken til politiet. Deretter logger du inn i nett- eller mobilbanken og reklamerer. Velg kortet som er misbrukt, og klikk på "Reklamasjon". Husk at du har rett til å reklamere også hvis varen du har betalt med kortet uteblir eller leveres med feil og mangler.
Har du ikke allerede sperret kortet, vil det bli sperret når du sender inn reklamasjonen.
Hvis kortet ditt har kommet til rette og du er sikker på at ingen andre har hatt tilgang til det, kan du fjerne sperren i din mobilbank eller nettbank på oversiktssiden for kort. Er du i tvil, anbefaler vi at du beholder sperren og heller bestiller deg et nytt kort.
Bankkort: Hvis du ikke har bestilt nytt kort, kan du fjerne sperren og kortet er umiddelbart klar til bruk igjen. Har du bestilt nytt kort kan du ikke åpne det gamle.
Kredittkort: Du kan fjerne sperren innen 48 timer etter at du sperret det. Etter dette vil nytt kort automatisk bli sendt til deg.
Har du ikke mobilbank eller nettbank, eller kommer du deg ikke inn der, kan du ringe oss på 02095. Er du i utlandet ringer du +47 915 02095.
Du kan bestille nytt kort i din mobilbank eller nettbank. Prisen for å erstatte ødelagt eller mistet kort er 100 kroner. Du vil få kortet i posten etter ca. en uke.
Har du ikke mobilbank eller nettbank, eller kommer du deg ikke inn der, kan du ringe oss på 02095. Er du i utlandet ringer du +47 915 02095.
På bankkort gjelder følgende beløpsgrenser i Norge: 9.900 kroner i løpet av 7 dager i våre minibanker. I tillegg kan du ta ut 10 000 kroner i løpet av 4 dager i andre bankers minibanker.
Kontaktløs betaling følger internasjonale standarder og strenge sikkerhetskrav. Ved jevne mellomrom blir du bedt om å taste PIN-koden din for å bekrefte at du er riktig eier av kortet. Kortnummer er ikke tilgjengelig, og kortet kan derfor ikke benyttes til netthandel eller registreres som betalingsmidler i apper o.l.
Mikrokortet er et tillegg til det ordinære bankkortet og fungerer på akkurat samme måte, men kun kontaktløst. Under 500 kroner er det bare å «tæppe» på bankterminalen, over 500 kroner må du i tillegg taste PIN. PIN er den samme som for dine andre kort fra SpareBank 1.
Ring oss på telefon 02095 eller send oss en melding i nettbanken. Vi trenger navn og fødselsnummer til personen som skal ha det ekstra kortet.
På bankkortet er det beløpsgrense for uttak i minibank i utlandet på 15 000 kroner. I noen land kan disse beløpsgrensene være lavere. Ved varekjøp er den øvre grensen pengene du har på kontoen men ikke mer enn 100 000 kroner.
Gå inn på detaljer på kortet du ønsker å avslutte i din mobil- eller nettbank. Her vil du se valget "avslutt kort". Du vil ikke kunne avslutte kortet selv hvis det er sperret eller utløpt.
Mikrokort er et kontaktløst bankkort som er på størrelse med et SIM-kort. Du kan feste det på klokkeremma eller på et armbånd, og enkelt ha med deg bankkortet overalt.
Sammenlign priser
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}