• Det kan være flere årsaker til at kortet ditt ikke fungerer:

    • Du må aktivere nytt kort før det kan brukes til netthandel
      Har du fått nytt kort og skal handle på nett? Da må du aktivere kortet først. Dette gjør du enten med å bruke kortet i butikkterminal og taste inn PIN, eller du kan aktivere kortet i mobilbanken eller nettbanken under menyvalget Kort.
    • Kortet ditt kan være slitt eller ødelagt
      Bestill nytt i mobil- eller nettbanken eller kontakt oss. 
    • Har du glemt PIN-koden?
      PIN-koden på kredittkortet er som regel samme som på bankkorten. Har du glemt den kan du hente PIN-koden din i mobilbanken eller nettbanken. Har du tastet feil 3 ganger blir kortet ditt sperret. Du kan åpne kortet igjen i minibanken; hvis du taster riktig kode der vil kortet åpnes igjen. Husker du fremdeles ikke PIN-koden? Kontakt oss så hjelper vi deg.
    • Har du aktivert regionsperre?
      Er du i utlandet, kan det være regionsperren som gjør at du ikke får brukt kortet ditt. Hvis dette er tilfelle skal du ha mottatt en SMS om at kortet er forsøkt brukt i utlandet. Regionsperren kan du oppheve i mobilbanken.

    Se også: