Innlogging til nettbanken finner du øverst til høyre.
Smarte tips i nettbank
Mer enn regningsbetaling
Enkelt å holde orden i papirene, ha oversikt over penger ut og inn, fikse ting selv og legge en god økonomisk plan.
Uventet regning?
Det er enkelt å flytte penger fra kredittkortet til brukskontoen. Pengene blir tilgjengelig med en gang. Like enkelt er det å flytte pengene tilbake igjen.
Er kortet plutselig borte?
Ta det rolig. Du kan selv sperre kortet ditt i nettbanken. Finner du det igjen, er det like enkelt å åpne det.
Vanskelig å spare?
Neida, med nettbanken er det enkelt. Velg å spare litt hver gang du bruker kortet. Plutselig går sparingen helt av seg selv.
Priser
Ingen årsavgift
Betaling med KID 2,50 kr (0 kr med kundeprogram)
Betaling med melding 3,50 kr (0 kr med kundeprogram)
Straksbetaling Fra 5 til 50 kroner avhengig av beløp
Med straksbetaling blir pengene overført til mottaker i løpet av noen sekunder. Dette er et glimrende valg når du skal overføre penger til en annen bank og ikke har tid til å vente på normal betalingstid.
Hva lurer andre på?
1. Klikk på knappen "Logg inn" øverst i høyre hjørne.
2. Tast inn ditt fødselsnummer (11 siffer).
3. Velg BankID på mobil eller BankID (engangskode på mobil) i toppen av innloggingsvinduet.
BankID på mobil - kjapt og enkelt
Du slipper å huske passord. Det eneste du taster inn er PIN-kode.
Du trenger ingen egen app, alt går av seg selv på telefonen.
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Problemer med BankID på mobil?
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da kan det hende at mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestille BankID på mobil på nytt. Ingenting kommer opp på telefonen
Oppdater nettleseren
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Firefox - last ned
InternetExplorer - last ned
Google Chrome - last ned
Opera - last ned
Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - Last ned
Tips:
Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så har det med BankID å gjøre, fordi BID betyr BankID.
Her er en oversikt over hva de ulike feilmeldingene betyr:
BID 5000
Gjelder innstillinger i din nettleser.
Løsning: Prøv en annen nettleser, f. eks. Chrome eller Firefox, eller tilbakestill nettleserinnstillingene i nettleseren. Sjekk om tredjepartscookies er tillatt.
BID 14a4
Det kan være flere årsaker til denne feilmeldingen:
«Engangskode på mobil» er blokkert på din mobil.
«Engangskode på mobil» er bestilt, men ikke aktivert.
Du er ikke registrert med «Engangskode på mobil», men har vært det tidligere.
Løsning: Slett appen og last ned på nytt. Dersom du ikke ønsker appen, ta kontakt med banken og oppgi feilkoden.
BID 1439
Gjelder sikkerhetselement i forbindelse med innlogging. Kan oppstå hvis du har hatt feil med innlogging, for eksempel ved tasting av feil engangskode for mange ganger eller fra flere ulike enheter.
Løsning: Din BankID er sperret. Ta kontakt med oss for å få åpnet BankID på nytt.
BID c167
Gjelder hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.
Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil.
Løsning: Prøv å lukke nettleser og åpne på nytt, eller bytte nettleser og logg inn på nytt. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med banken.
BID c161
Gjelder hvis engangskode fra engangskode-appen er brukt på BankID på mobil, i stedet for på BankID.
Løsning: Ved bruk av BankID på mobil brukes din egenlagde PIN-kode.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
BankID på mobil bestiller du i nettbanken ved å trykke på knappen nedenfor. For å kunne bestille må du være over 15 år og ha BankID hos oss fra før av.
Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, engangskode, BankID på mobil eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så gjelder det feil med BankID. Her ser du oversikt over hva de ulike BID-feilmeldingene betyr.
BID 5000
Gjelder innstillinger i din nettleser.
Løsning: Prøv en annen nettleser, f. eks. Chrome eller Firefox, eller tilbakestille nettleserinnstillingene i nettleseren. Sjekk om tredjepartscookies er tillatt.
BID 14a4
Det kan være flere årsaker til denne feilmeldingen:
«Engangskode på mobil» er blokkert på din mobil.
«Engangskode på mobil» er bestilt, men ikke aktivert.
Du er ikke registrert med «Engangskode på mobil», men har vært det tidligere.
Løsning: Slett appen og last ned på nytt. Dersom du ikke ønsker appen, ta kontakt med banken og oppgi feilkoden.
BID 1439
Gjelder sikkerhetselement i forbindelse med innlogging. Kan oppstå hvis du har hatt feil med innlogging, for eksempel ved tasting av feil engangskode for mange ganger eller fra flere ulike enheter.
Løsning: Din BankID er sperret. Ta kontakt med oss for å få åpnet BankID på nytt.
BID c167
Gjelder hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.
Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil.
Løsning: Prøv å lukke nettleser og åpne på nytt, eller bytte nettleser og logg inn på nytt. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med banken.
BID c161
Gjelder hvis engangskode fra engangskode-appen er brukt på BankID på mobil, i stedet for på BankID.
Løsning: Ved bruk av BankID på mobil brukes din egenlagde PIN-kode.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Får du meldingen "Kommunikasjonsfeil" er det problemer med nettet. Prøv å slå av og på mobilen eller bytt nettverk - for eksempel fra trådløst til mobilnett eller omvendt. Får du meldingen "Feil kode tastet inn" kan grunnen være at du har byttet mobil eller SIM-kort, gjenopprettet mobilen, eller installert en stor oppdatering. For at appen skal fungere normalt igjen, må du slette engangskode-appen. Last inn appen på nytt, og følg anvisningene i appen.
Bestill gjerne BankID på mobil som er en enda enklere innloggingsmetode.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Ny kodebrikke koster 100 kroner og det tar 7-9 dager før du får kodebrikken i postkassen. Kodebrikken er personlig og skal ikke benyttes av andre.
Kodebrikken kan være grei å ha som en reserveløsning, men er ikke nødvendig å ha.
Du kan benytte BankID på mobil eller engangskode på mobil.
Har du behov for umiddelbar tilgang? Ring kundeservice for bestilling av engangskode på mobil.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
BankID på mobil lagres på mobilens sim-kort. Hvis du bare bytter mobil og ikke sim-kort, trenger du ikke å gjøre noe. Får du nytt sim-kort, må du bestille BankID på mobil på nytt.
Først kan du sjekke at skjermlåsen på telefonen er slått av. Hvis det ikke hjelper kan du prøve å slå av det trådløse nettverket og heller bruke 3G eller 4G. Du kan også slå av og på telefonen for å se om det blir bedre. Det kan også være noe feil hos telefonselskapet ditt.
For mer spesifikk informasjon og løsning for din telefon se: BankID.no
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}