Kundeundersøkelsene fra EPSI og Aalund:
De mest fornøyde pensjonskundene

Både EPSI sin kundeundersøkelse og Aalunds Bedriftspensjonsbarometer viser det samme: SpareBank 1 sine pensjonskunder er de mest fornøyde.

EPSI og Aalunds Bedriftspensjonsbarometer. De mest fornøyde pensjonskundene

Tusen takk for tilliten!

– Dette er så stas! Vi er stolte og ydmyke og hilser til våre kunder ved å si tusen takk for tilliten. Vi lover å gi alt for å ta vare på den, jubler Åse Blomkvist, leder av Salg og distribusjon i SpareBank 1 Forsikring. 

For femte året på rad viser Aalund Bedriftspensjonsbarometer at vi ligger på toppen av kundetilfredshet. EPSI-undersøkelsen viser at også ansatte med tjenestepensjon gjennom arbeidsgiver i privat sektor, gir oss høyest score.

Best i klassen

I følge kundene i EPSI-undersøkelsen fremstår SpareBank 1 som et pålitelig selskap som forvalter deres pensjon på en ansvarlig måte. Videre kommenterer kundene at SpareBank 1 har gode digitale løsninger og er jevnt over et pensjonsselskap det er enkelt å ha med å gjøre.  

Best på det viktigste for kundene

Aalund Bedriftspensjonsbarometer sin årlige undersøkelse kartlegger om tjenestepensjonskundene i Norge er fornøyde eller ikke. Undersøkelsen måler følgende parametre:

Tilfredshet – er kundene tilfredse?
Image – hvordan man blir oppfattet av kundene?
Lojalitet – fremtidig adferd hos kundene. Blir de eller vil de skifte pensjonsleverandør?

– Aalund har analysert hvilke parametre som er viktigst for samlet tilfredshet, og SpareBank 1 scorer aller best der det er viktigst å være best: Evne til å sette seg inn i bedriftens situasjon, generell service overfor deg som beslutningstaker og rådgivning av beslutningstaker. Dette viser at SpareBank 1 har noen av de beste pensjonsrådgiverne i landet, sier en stolt Åse Blomkvist, leder av Salg og distribusjon i SpareBank 1 Forsikring.

Aalund Bedriftspensjonsbarometer
  • Norges største kundeundersøkelse for tjenestepensjon. 
  • Den eneste kundetilfredshetsundersøkelsen innen tjenestepensjon i Norge som ikke er bestilt av en av leverandørene.
  • Gjennomført årlig siden i 2006.
  • Telefonintervju med hovedansvarlig for tjenestepensjon. Det er omlag 1100 bedrifter som har blitt intervjuet i årets undersøkelse. 

For mer informasjon se aalund.com/nb/

EPSI Rating 
  • Leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser. 
  • Undersøkelsen gir svar på hvilke områder som skaper kundetilfredshet og lojalitet.
  • Gjennomført årlig siden i 2004.
  • 935 dybdeintervjuer er gjennomført i årets undersøkelse.
  • Det er ansatte som har tjenestepensjon gjennom arbeidsgiver i privat sektor, som har blitt intervjuet.

For mer informasjon se epsi-norway.org