Har du problemer med BankID?

BankID har driftsproblemer etter at de byttet leverandør nylig. Feilen rammer alle nettsteder som bruker BankID.

Dette kan du gjøre hvis du har problemer med BankID

Det har dessverre ingen hensikt å kontakte oss i banken, for dette er et problem BankID må løse i samarbeid med sin leverandør. Det er likevel noen grep du kan gjøre hvis du opplever at BankID er utilgjengelig:

  • Prøv ulike innloggingsmetoder: Vi anbefaler å ha både BankID med kodebrikke eller engangskode-app og BankID på mobil tilgjengelig. De ulike løsningene har som regel ikke driftsutfordringer samtidig. Skal du logge inn i nettbanken, anbefaler vi å bruke engangskode-appen. Skal du logge inn på nettsteder utenfor SpareBank 1, må du bruke BankID på mobil eller BankID. Sjekk siste oppdateringer på bankid.no. 

  • Prøv på nytt senere: Dersom du ikke lykkes med å logge inn på første forsøk, kan du vente litt og forsøke igjen. Hvis det ikke haster, anbefaler vi deg å vente til kvelden når trafikken avtar og tjenestene fungerer optimalt igjen. 

Vær obs på svindelforsøk. Svindlerne prøver ofte å utnytte slike feil. Slik unngår du å bli lurt.