• 1. Ved akutt hjelp

    • Ring vår globale partner SOS International på telefon +47 22 96 50 45.
    • SOS ordner det praktiske.

    2. Ved mindre sykdommer eller skader

    • Oppsøk lege hvis du mener du trenger det.
    • Ha alltid reiseforsikringskortet med deg.
    • Husk å ha med pass eller ID.
    • Ta vare på legeerklæring og kvitteringer for medisiner og andre utgifter.

    Har du ikke reiseforsikringskortet? Ta kontakt med oss så hjelper vi deg. Hvis du har vår mobilbank eller LOfavør-appen, finner du kortet ditt her.

    3. Kontakt oss

    Ring oss for erstatning når du kommer hjem.

    Det kan hende du kan få erstatning for feriedager som du har gått glipp av på grunn av skaden eller sykdommen. Dette må bekreftes av lege på stedet.

    Ring oss på (+47 915) 02300. 

    4. Hva skjer etterpå

    Har du all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig når du kontakter oss, blir vi som oftest enige i første telefonsamtale. Vi forteller deg hva du eventuelt trenger å sende av dokumentasjon.

    Greit å tenke på

    Spør gjerne apoteket der du er om hva du kan gjøre for behandling av mindre plager.

    Du finner reiseforsikringskortet i vår mobilbank eller LOfavør-appen.

    Ta alltid vare på alt du har av utlegg i forbindelse med skade og sykdom.