NYHET! Nå kan du selv administrere bedriftskortene i nettbank bedrift
I nettbank bedrift kan du bestille, aktivere, sperre, åpne og avslutte kort.
Hva lurer andre på?
Godkjente innenlandsbetalinger overføres mandag til fredag klokken 00.05, 08.45, 10.00, 11.30, 14.00 og 15.00*.
Betalinger som er godkjent i helgen, overføres natt til mandag klokken 00.05.
Betalinger som er godkjent før klokken 14.00 er disponibel på mottakers konto samme dag, uavhengig av bank. Overføringer mellom egne kontoer i egen bank gjøres med det samme.
Utenlandsbetalinger må godkjennes før klokken 14.00 for å bli behandlet samme dag.
Du finner betalingen under Betale og Forfall. Trykk på betalingen det gjelder, og velg Opphev godkjenning, endre forfallsdato ved å velge Endre betalingen. Du finner den også igjen under betale og godkjenn.
Dersom du godkjenner betalingene dine i eget regnskapsprogram, får du ikke endret forfallsdato i nettbanken. Da må du stoppe betalingen og sende inn ny betaling fra regnskapsprogrammet med riktig forfallsdato.
For å logge inn i nettbank bedrift må du klikke logg inn på bedrift sidene, hit kommer du ved å klikke Bedrift oppe til venstre. Har du klikket logg inn på privat sidene, kan du klikke Gå til nettbank bedrift.
Dette valget blir husket slik at du slipper å velge nettbank bedrift neste gang.
Merk: BankID på mobil fases nå ut, og engangskode-appen overtar som løsning for å logge inn. Etter 1. september 2022 kan du derfor ikke bestille BankID på mobil. Les mer og last ned engangskode-appen.
Du kan endre passordet ditt når du skal logge inn i nettbanken.
Velg BankID for å logge inn, og skriv inn fødselsnummeret ditt.
Klikk på Meny øverst til høyre i vinduet og velg Endre passord.
Følg veiledningen for å endre passordet og lag et sikkert passord.
Det nye passordet må være minst 8 tegn og inneholde både bokstaver og tall, eller en kombinasjon av små og store bokstaver. Bruk spesialtegn, for eksempel $ eller #, for å gjøre det ekstra sikkert. Vi sjekker passordet ditt mot en liste av ofte brukte passord som ikke er sikre nok, inkludert fødselsdatoen din.
Husk at ditt BankID-passord er personlig. Du skal ikke dele det med andre. Du bør endre passordet ditt hvis du tror at noen andre har fått vite det. Har du glemt passordet ditt, må du ta kontakt med oss.
Vi anbefaler å bruke engangskode-appen til å logge inn. Den er superrask og enkel!
Når du velger engangskode-appen for å logge inn, taster du bare inn fødselsnummeret ditt. Da får du automatisk opp et varsel på mobilen, som du enkelt godkjenner med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å måtte huske passord!
Du finner kontoutskrifter, årsoppgave og bilag i nettbank bedrift under menyvalget Transaksjoner. Husk å velge riktig år, altså året som har gått.
Merk at du må ha tilgang til alle bedriftens kontoer i nettbanken for å få frem menypunktet Årsoppgave. For å få tilgang til alle kontoer, må bruker ta kontakt med bedriftens nettbank-administrator. Dersom ikke alle kontoer ligger i nettbanken må bedriften kontakte kundesenteret på chat eller telefon.
Revisorer ønsker som regel å motta revisjonsoppgaven, det vil si årsoppgaven, direkte fra banken.
Fyll inn personnummer (11 siffer), fornavn og etternavn
Husk å legge til tilganger og rettigheter, se punkt 2 lenger ned på siden.
Bruker trenger ikke å være kunde i SpareBank 1 fra før, men må ha BankID for å kunne logge inn. Har ikke brukeren BankID må han eller hun kontakte banken sin for å få det.
Det er ingen begrensninger i antall brukere i Nettbank bedrift, men flere brukere kan medføre prisendinger, se vår prisliste.
2. Legg til tilganger og rettigheter
Velg tilganger brukeren skal ha i bokser til høyre Tilgang til funksjoner.
Under Rettigheter velger du de rettighetene brukeren skal ha til de ulike kontoene.
Du kan enkelt kopiere tilganger og rettigheter fra en bruker til en annen. Klikk på Kopier rettigheter fra annen bruker og velg bruker, så klikker du på Kopier og oppdater.
Har du kunder som betaler for sent? Med inkasso får du pengene inn på en enkel måte.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis treff for"
}