Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da kan det hende at mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestille BankID på mobil på nytt.
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Firefox - last ned
Google Chrome - last ned
Opera - last ned
Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - Last ned
Tips:
Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
1. Klikk på knappen "Logg inn" øverst i høyre hjørne.
2. Tast inn ditt fødselsnummer (11 siffer).
3. Velg BankID, Engangskode på mobil, BankID på mobil eller Uten BankID i toppen av innloggingsvinduet.
Engangskode på mobil - et godt alternativ
En egen app som genererer engangskoder på din mobil.
For å bruke den trenger du BankID eller Uten BankID fra SpareBank 1. Du kan også velge «Engangskode på mobil» når du logger inn og da slipper du å taste inn passord.
Prisen for å betale til utlandet kommer an på land, valuta, tid og lignende. Nedenfor finner du pris på de vanligste betalingene. Resten av prisene finner du i prislisten.
Når du betaler til utlandet har du valg om å dele kostnadene, mottaker betaler eller avsender betaler kostnader. I de fleste tilfeller anbefaler vi å dele kostnadene, da det blir den rimeligste løsningen.
Vi har ingen oversikt over hvilke gebyrer som eventuelt mottaker bank tar for overføringen.
Betaling i Euro til EU/EØS: kr 30 kroner Betaling i annen valuta i og utenfor EU/EØS: kr 75 kroner
Boliglånsforskriften legger føringer for hvor mye du kan få i boliglån. Forskriften sier blant annet at du som en hovedregel må ha minst 15 % egenkapital, og at du kan låne maks fem ganger inntekten din. Prøv lånekalkulatoren vår, så får du en pekepinn på hvor mye du kan låne.
Det er viktig at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Hvis noe ikke er som det skal, setter vi pris på at du forteller det til oss. Slik går du frem for å klage
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}