Om SpareBank 1 Forsikring

Vi er Norges raskest voksende pensjonsselskap med de mest fornøyde tjenestepensjonskundene.

Vår historie

I 1929 ble SpareBank 1 Forsikring etablert under navnet Livsforsikringsaktieselskapet Samvirke. SpareBank 1 Forsikring er en sammenslutning av flere fusjoner og fikk sitt nåværende navn i 2013. 
 

Kunder og produkter

Kundene våre er både bedriftskunder og privatkunder, og vi tilbyr hovedsakelig innskuddsbasert tjenestepensjon, kollektive uføredekninger og privat pensjonssparing. Sammen med SpareBank 1 Gruppen understøtter vi LO-forbundene med deres medlemmer og foreninger.
 

Solide eiere og stort distribusjonsnettverk

Vi har solide eiere med et stort distribusjonsnettverk gjennom SpareBank 1-bankene. Samtidig er vi et lite og smidig selskap med 140 engasjerte ansatte som brenner for å gi deg best mulig pensjon på en bærekraftig måte. 

 

Les mer om SpareBank 1-alliansen

Årsrapport for SpareBank 1 Forsikring

Administrerende direktør Wenche Seljeseth

Likestilling og likelønn

I SpareBank 1 Forsikring er vi stolte av hvordan vi jobber med likestilling og likelønn. Vi har likelønn blant ansatte som følger lønnsregulativet. Per 30. september 2021 hadde kvinner 105 % av menns lønn.

Kjønnsfordelingen i selskapet er også jevn, med 51 % kvinner og 49 % menn.

Likelønn er et av hovedprinsippene i vår godtgjørelsesordning.

Her finner du mer informasjon om hvordan vi jobber med lønn og lønnsutvikling (pdf). 


Selskapsinformasjon

Forretningsadresse Torggata 2-4-6, 0181 Oslo
Postadresse Postboks 340 Sentrum, 0101 Oslo
Telefonnummer (+47) 21 02 50 50
Foretaksregister Brønnøysundregistrene,
Telefon (+47) 75 00 75 00
Organisasjonsnummer 915 651 321
Tillatelse Selskapene har konsesjon fra Finansdepartmentet til å drive forsikringsvirksomhet,
og Finanstilsynet fører tilsyn med virksomheten.
Adresse til Finansdepartementet Akersgata 40, 0188 Oslo
Postboks 8008 Dep, 0030 Oslo
Telefon (+47) 22 24 90 90

Er du ikke fornøyd med oss?

Det er viktig at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Hvis noe ikke er som det skal, setter vi pris på at du forteller det til oss. 

Alle klager til selskapet skal behandles og rapporteres etter Finanstilsynet retningslinjer for klagebehandling i bank-, finans-, forsikrings- og verdipapirvirksomhet. Formålet med retningslinjene er å sikre tilstrekkelig forbrukervern gjennom å sikre:

  • Klare krav til selskapet sin organisering av klagebehandlingen
  • Krav om rettledning til klagere
  • Krav til rutiner for å svare personen som klager
  • Krav til å harmonisere klagebehandlingen

SpareBank 1 Forsikring har utpekt ansvarlige klagebehandlere i alle avdelinger med direkte kundekontakt. Disse skal bidra til at selskapet håndterer alle kundeklager i tråd med de retningslinjene vi er pålagt og på best mulig måte. Som kunde kan du regne med å få svar innen to uker, som er normal behandlingstid hos oss. Dersom vi trenger litt lengre tid, får du beskjed om årsaken og når du kan forvente et begrunnet svar.

Kontakt oss i SpareBank 1 Forsikring

Telefon

21 02 50 50

Linkedin

Følg oss