Det kan være flere årsaker til at kortet ditt ikke fungerer:
Du må aktivere nytt kort før det kan brukes til netthandel
Har du fått nytt kort og skal handle på nett? Da må du aktivere kortet først. Dette gjør du enten med å bruke kortet i butikkterminal og taste inn PIN, eller du kan aktivere kortet i mobilbanken eller nettbanken under menyvalget Kort.
Kortet ditt kan være slitt eller ødelagt
Bestill nytt i mobil- eller nettbanken eller kontakt oss.
Har du glemt PIN-koden? PIN-koden på kredittkortet er som regel samme som på bankkorten. Har du glemt den kan du hente PIN-koden din i mobilbanken eller nettbanken. Har du tastet feil 3 ganger blir kortet ditt sperret. Du kan åpne kortet igjen i minibanken; hvis du taster riktig kode der vil kortet åpnes igjen. Husker du fremdeles ikke PIN-koden? Kontakt oss så hjelper vi deg.
Har du aktivert regionsperre?
Er du i utlandet, kan det være regionsperren som gjør at du ikke får brukt kortet ditt. Hvis dette er tilfelle skal du ha mottatt en SMS om at kortet er forsøkt brukt i utlandet. Regionsperren kan du oppheve i mobilbanken.
Ja, velg overfør, og velg kredittkort som fra konto i nedtrekksmenyen.
Pengene blir tilgjengelig på valgt konto med en gang du har overført.
Du kan betale inn ekstra når som helst, også på andre tidspunkt enn når du får faktura.
I mobilbanken: Velg kredittkortet ditt i oversiktsbildet. Klikk på knappen "Innbetaling". Du får da opp en ferdig utfylt betaling hvor du kan endre beløp og dato til det som passer deg best. I nettbanken: Gå til kredittkortet ditt under menypunktet "Kort". Klikk på lenken "Innbetaling til kredittkort".
Du kan ta ut inntil 20.000 kroner per uke, men vær oppmerksom på at minibanker har forskjellige grenser for hva du maks kan ta ut.
Kredittkortet ditt har samme kode som dine vanlige bankkort hos oss. Har du LOfavør Mastercard, er PIN-koden den du valgte da du bestilte kortet.
Hvis du ikke husker koden finner du den under menypunktet "Kort" i din mobilbank eller nettbank. Velg det aktuelle kortet, klikk på "Valg" og deretter "Vis PIN-kode".
Du vil alltid få faktura på totalt skyldig beløp, men det holder at du betaler minstebeløpet.
Ønsker du å ha en mer fleksibel løsning, kan du gå inn på "Fakturainnstillinger" å hake av for "minste beløp" i stedet.
Foretrekker du at regningen blir betalt uten at du trenger å løfte en finger, kan du kombinere valget med AvtaleGiro.
Prisene for å ta ut penger varierer. Oversikten over prisen på det kortet du har, finner du i prislisten.
Har du betalt mer enn halvparten av reisekostnadene med kredittkortet, kan du benytte kortets reiseforsikring hvis et uhell skulle oppstå. Her finner du kontaktinformasjon:
Akutt hjelp: Bruk vår døgnåpne Alarmsentral Ved akutt sykdom, alvorlige ulykker, behov for hjemtransport o.l. kontakter du SOS International:
Telefon: +47 22 96 50 45
E-post: sos@sos.dk
Mindre hendelser Gjelder det avbestilling bruk dette skjema.
Ved andre hendelser som forsinkelse av bagasje, tyveri, mindre sykdom o.l. bruk dette skjema.
Det kan ta 1-3 arbeidsdager før din innbetaling er registrert på kredittkortet ditt.
Ring oss på 915 02244 så hjelper vi deg.
Ønsker du å redusere kredittgrensen kan du gjøre det i mobilbanken eller nettbanken.
Betalingsforsikring for kredittkort hjelper deg å nedbetale 10 % av det du skylder i opptil 10 måneder dersom du blir arbeidsledig, syk eller utsatt for en ulykke. Ved kritisk sykdom eller død slettes utestående gjeld på kortet med inntil 150 000 kroner.
Forsikringen må kjøpes i løpet av de 3 første månedene etter du har bestilt kredittkort. Dette gjør du enkelt i nett- og mobilbanken under kredittkortet ditt.
Betalingsforsikringen koster 0,6 % av kortgjelden hver måned. Og du betaler bare de måneder du har gjeld på kortet.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Sjekk mine oppgaver",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}