Kom raskt i gang med eFaktura ved å velge "Ja takk til alle". Da får du de fleste regninger automatisk på eFaktura.
Du får varsel i mobilbank, nettbank og på e-post når det kommer ny eFaktura. Ønsker du varsel på sms kan du bestille dette i nettbanken.
Du godkjenner regningen før den blir betalt. Du kan endre konto eFakturaen skal betales fra, forfallsdato og beløp.
I mobilbank og nettbank kan du se fullstendig faktura med alle detaljer.
AvtaleGiro
Regningen kommer opp i forfallsregisteret minst syv dager før den blir trukket fra konto.
Du kan endre hvilken konto beløpet skal trekkes fra, forfallsdato og beløp.
Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.
Du får en kort tekst på kontoutskriften om hva regningen gjelder, men du får ingen fakturadetaljer.
Si "Ja takk til alle"!
Velger du "Ja takk til alle" slipper du å opprette ny eFaktura-avtale for hver nye regning. Faktura vil da komme som eFaktura allerede fra første gang.
Hva lurer andre på?
Når du betaler en regning i mobilbank eller nettbank til noen som tilbyr eFaktura, får du automatisk spørsmål om du vil ha eFaktura. Velger du "Ja takk til alle" vil de fleste fakturaer automatisk komme som eFaktura og du slipper å inngå avtale med hver enkelt mottaker.
Alle bedrifter som tilbyr eFaktura kan da sende deg eFaktura automatisk og du trenger ikke å inngå eFakturaavtale med hver enkelt mottaker.
Under «innstillinger» kan du se om du har sagt «Ja takk til alle». Husk at alle
regninger du mottar som eFaktura fortsatt må godkjennes før de blir trukket fra
kontoen din.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Etter at du har godkjent en regning kan du endre eller stoppe den i forfallsregisteret fram til forfallsdato. Har du sagt «Ja takk til alle», vil sletting kun fungere for den første regningen til denne bedriften. Neste regning vil igjen komme som eFaktura.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Det er fordi alle bankene henter informasjon fra et felles avtaleregister. Når regningen er betalt, finner du informasjon om betalingen i den nettbanken du har betalt den i.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Nei, du må godkjenne dem før de blir betalt.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Det kan du gjøre på 2 måter:
1. Når du betaler en regning til noen som tilbyr AvtaleGiro, får du automatisk spørsmål om du ønsker AvtaleGiro. Svar ja.
2. Trykk på knappen under for å opprette AvtaleGiro. Alt du trenger er kontonummer og KID til mottaker.
Endre beløp eller slette Du kan endre maksbeløp eller slette en Avtalegiro i nettbanken.
Endre dato for betaling
Ønsker du å endre dato for en betaling, gjør du dette i forfallsregisteret. Regningen kommer i forfallsregisteret minst 7 dager før den skal betales. Vil du endre datoen fast for fremtidige betalinger, må du kontakte mottakeren.
Endre konto
Ønsker du å endre kontoen som AvtaleGiroen trekkes fra, ordner du dette i nettbanken. Velg aktuell avtale og deretter rediger. NB! Bør gjøres når det ikke ligger betalinger til mottakeren i forfallsregisteret.
Den vanligste grunnen er at det månedlige maksbeløpet er for lavt. Maksbeløpet gjelder altså pr. måned og ikke fra dato til dato. Det vil si at hvis en avtalegiro trekkes den 1. juli og så den 31. juli igjen på grunn av en helg, vil den siste betalingen stoppes hvis maksbeløpet er for lavt. Derfor er det smart å sette maksbeløpet til dobbelt så mye som den egentlige summen på AvtaleGiroen.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}