Har du fått melding om at ditt kundeforhold er sperret?

Her finner du informasjon om hvorfor dette har skjedd, og hva du kan gjøre for å få tilgang til kontoene dine igjen.

Hvorfor har vi sperret ditt kundeforhold?

Loven krever at alle bankkunder må være legitimert i bankens arkiver. I tillegg krever myndighetene at vi har oppdatert informasjon om hvordan kundene våre planlegger å bruke banken. Dette kreves for å hindre at norske banker brukes som ledd i hvitvasking eller terrorfinansiering og for å hindre misbruk av din identitet.

Du har tidligere fått flere meldinger fra oss om at vi mangler tilstrekkelig legitimasjon og/eller at du må oppdatere din kundeinformasjon. Vi har ikke registrert at du har svart på våre henvendelser, og har derfor sperret din konto og kort.

Vi beklager de ulemper dette medfører. Hvis du har spørsmål kan du ringe oss på (+47) 915 02095.

 

Ønsker du å fortsette som kunde i SpareBank 1 Gudbrandsdal?

For å oppheve sperringen av din konto og kort, må du gjøre to ting:

  • Oppdatere din kundeinformasjon
  • Legitimere deg på nytt

Under finner du nærmere informasjon om hvordan du går fram.


Slik opphever du sperringen


Hva lurer andre på?