Konto eller kredittkort et annet sted? Ikke noe problem! Nå kan du enkelt legge til og betale med kontoer fra andre banker i mobilbank og nettbank. På denne måten slipper du å logge inn flere steder for å få full oversikt.
Foreløpig er ikke alle norske banker klare. Når du legger til en konto vil du se en liste over hvilke banker som er klare.
Med et sveip til høyre, kan du se hvor mye penger du har. Slik gjør du det:
1. Logg inn i mobilbanken > gå til menyen Mer > Innstillinger > Widget
2. Velg "Slå på", signer med BankID og velg konto.
3. Legg til widgeten på: iPhone: Sveip til høyre fra Hjem-skjermen. Skroll ned og velg "Rediger". Finn SpareBank 1 og velg "+". Med 3D Touch kan widgeten legges til ved å trykke hardt på appikonet.
Android: Trykk og hold på et tomt sted på startskjermen til menyen dukker opp. Velg widgets og finn Mobilbank fra SpareBank 1. Trekk widgeten inn på et tomt sted på skjermen.
Nå er det enklere å betale papirfakturaer i mobilbanken – bare ta bilde av den! Gjelder for iOS og Android.
Slik gjør du det:
1. Velg kamera-ikonet øverst til høyre i menyen for "Betale" i mobilbanken. 2. Ta bilde av en papirfaktura så kommer betalingsinformasjonen automatisk opp i mobilbanken din.
Nå er det enklere å betale regninger som kommer på e-post. Når du får en faktura på e-post, kan du åpne den ferdig utfylt i mobilbanken. Da slipper du kopiering av kontonummer og kid. Gjelder foreløpig bare på iOS.
Slik gjør du det: 1. Åpne faktura du har mottatt på e-post. 2. Klikk på symbolet for å laste opp og velg "Kopier til mobilbank". 3. Beløp, forfallsdato, KID og kontonummer automatisk utfylt.
Nå kan du dele bruks- og sparekontoene dine med hvem du vil. Det kan være noen i familien, partnere, fotballlaget, eller hvis vennegjengen skal på ferietur. De du deler med kan se saldo og kontobevegelser, men kan ikke ta ut penger.
Har du iOS 10 eller nyere, kan du overføre penger mellom egne kontoer med stemmen. På sikt vil det bli mulig å gjøre alle slags overføringer og betalinger på samme måte.
Synkronisering med Apple Watch aktiveres i mobilbanken under «innstillinger». Du kan ikke betale eller overføre med klokken, men den hjelper deg med å holde oversikten over saldo og pengebruk.
Mobilbank på Apple Watch fungerer bare når klokken er i nærheten av mobilen din.
NYHET: Få oversikt og avslutt abonnement i mobilbanken
Oppretter du en streamingtjeneste her, laster ned en betalingsapp der, mister litt oversikten og sliter med å få avsluttet abonnementene dine?
Snart får du oversikt og kan avslutte abonnement i mobilbanken din!
Her ser du hvorfor det er smart med mobilbank. Du kan også melde skade, endre kjørelengde på bilforsikringen, finne reiseforsikringsbevis og veihjelpbevis, søke lån og gjøre endringer på lånet.
Plutselig tomt på kortet?
Med mobilbanken flytter du kjapt penger til kortet uten å lage kaos i køen.
Er kortet blitt borte?
Ta det rolig. Du kan sperre kortet ditt i mobilbanken. Finner du det igjen, er det like enkelt å åpne det.
Del konto med den du vil
Nå kan dele bruks- og sparekontoer! Du kan også hente inn kontoer fra andre banker.
Vanskelig å spare?
Neida, i mobilbanken starter du mikrosparing, og sparer hver gang du bruker kortet. Da går det av seg selv.
Priser
Ingen årsavgift
Betaling med KID kr. 0,-
Betaling med melding kr. 0,-
Straksbetaling kr. 0,- for beløp inntil 5.000 kroner og kr. 75 for beløp over 5.000
Du bruker enten fingeravtrykk eller en selvvalgt PIN-kode.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Er mottaker kunde i samme bank som deg, er pengene på konto umiddelbart.
Er mottaker kunde i en annen bank enn deg, utføres betalinger fem ganger i døgnet på hverdager.
Frister for betaling med mobil- og nettbank:
Hvis du overfører pengene før: er pengene på konto hos mottaker ca.:
kl. 00.15 - kl. 06.00.
kl. 08.45 - kl. 09.45.
kl. 10.00 - kl. 11.45.
kl. 11.45 - kl. 14.00.
kl. 13.45 - kl. 16.00.
I helgene er det ingen overføringer mellom bankene.
Bruker du straksbetaling når du betaler til konto i annen bank kommer pengene inn med en gang
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Mobilbank kan du få fra du fyller 13 år dersom du har BankID. BankID må bestilles og godkjennes av foreldre eller foresatte dersom du er under 18 år. For barn over 6 år har vi Spink, mobilbanken for barn.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Mobilbanken er sikker. Datatrafikken mellom telefonen og banken er kryptert. Det er gode, nasjonale sikkerhetsløsninger rundt innlogging og betaling. Følger du vanlige forhåndsregler kan du være trygg på at ingen får kommet inn på mobilbanken din.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Ta kontakt med din mobiloperatør og få mobilabonnementet sperret. Har du lastet ned BankID på mobil eller engangskode på mobil må du også ta kontakt med banken for å sperre din BankID.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Innbetalingen vil vises i nettbank og mobilbank straks den er betalt. I vår bank vil du i tillegg få en SMS også dersom du har satt på SMS-varsling for innbetalinger i nettbank eller mobilbank. Om du betaler til en konto annen bank, er det mottakers bank som har regler om de sender SMS til mottakeren
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
Det er gratis å laste ned og bruke appen, men du må betale mobiloperatøren din for datatrafikken dersom du ikke er koblet til trådløst nett. Husk at datatrafikk kan være dyrt i utlandet. Det kan være lurt å undersøke hos din mobiloperatør før du reiser utenlands.
Takk for tilbakemeldingen
Var dette nyttig?
For å få muligheten til å logge inn uten BankID må du møte opp i din lokale SpareBank 1 med gyldig legitimasjon og ditt d-nummer.
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"HUSKELISTE_LINK_TEXT": "Sjekk huskelisten",
"HUSKELISTE_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"HUSKELISTE_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på"
}